ארקין מוביל עוד הנפקה בנאסד"ק: יורוג'ן תנסה לגייס 50 מ' ד'

החברה פיתחה שיטה לשחרור מושהה של תרופות בתוך שלפוחית השתן, שמיועדת בין היתר לטיפול בסרטן, והיא גייסה עד כה 36.3 מיליון דולר

מורי ארקין / צילום: תמר מצפי
מורי ארקין / צילום: תמר מצפי

חברת יורוג'ן (Urogen) הישראלית (לשעבר Theracoat) פרסמה טיוטת תשקיף לגיוס של עד 50 מיליון דולר במסגרת הנפקה ראשונית בנאסד"ק. שווי החברה עדיין לא נקבע. בנקי ההשקעות ג'פריס ו-Cowen ישמשו כחתמי ההנפקה.

יורוג'ן פיתחה שיטה לשחרור מושהה של תרופות בתוך שלפוחית השתן. השיטה מתאימה לתרופות לטיפול בסרטן שלפוחית השתן, בעיקר למניעת חזרה של הסרטן, וזה המוצר המוביל שהחברה מפתחת באופן עצמאי, אולם הוא מתאים גם ליישומים נוספים כמו טיפול בשלפוחית רגיזה, תחום שבו יורוג'ן משתפת פעולה עם ענקית התרופות אלרגן.

יורוג'ן מגיעה להנפקה כשהיא מצוידת בשני שמות מוכרים בוול סטריט: המנכ"ל הוא רון בנצור, שניהל בעבר את חברת קיריקס ואת חברת XTL, ששתיהן רכבו על רכבת הרים במהלך תקופת כהונתו. יו"ר יורוג'ן הוא פרופסור אריה בלדגרין, מייסד ומנכ"ל חברת התרופות לסרטן קייט פארמה , הנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 4.3 מיליארד דולר. קייט עוסקת בתחום החם של תרופות אימונותרפיות לסרטן.

בלדגרין הוא במקור אורולוג, ואף הקים חברה מצליחה נוספת לטיפול בסרטן הערמונית. תמיכתו בחברה בתחום שלפוחית השתן נותנת לה גושפנקא משמעותית. בדירקטוריון החברה מכהן חיים הורביץ שמנהל כיום את קרן CHealth להשקעות במדעי החיים, שהשקיעה ביורוג'ן בתחילת דרכה.

יורוג'ן הוקמה על ידי פרופסור אשר הולצר שהיה ממייסדיה של חברת InspireMD הישראלית הנסחרת היום בבורסת ניו יורק לפי שווי של מיליון דולר בלבד.

בעלי המניות הישראלים המובילים ביורוג'ן הם קרן פונטיפקס (16.7%) וארקין אחזקות בבעלות מורי ארקין (21%). קרן פונטיפקס הייתה מאוד פעילה בגל הנפקות הביומד הקודם בנאסד"ק בשנים 2014-2015. חברות הפורטפוליו שלה שהונפקו הן מקרוקיור, ביובלאסט, רי-ווק וקייט פארמה. שלוש הראשונות נחשבות לאכזבה מבחינת המשקיעים, אולם ההצלחה של קייט יכולה לפצות את משקיעי פונטיפקס.

בעלי המניות הלא-ישראלים המובילים בחברה הם קרן Proquest (10.2%), קרן אמריקאית שמתמחה במדעי החיים; Telormedix (8.4%), חברת פארמה שוויצרית שמתמחה בסרטן ו-Tatham Investments (5.1%), חברת השקעות אוסטרלית.

כאמור, המוצר המוביל של יורוג'ן נועד לטפל בסרטן שלפוחית השתן, שוק המוערך על ידי החברה בכ-4 מיליארד דולר. בתחום זה לא יצאו לשוק תרופות חדשות כבר כ-15 שנה, אולם ישנן תרופות בהן משתמשים הרופאים באופן לא רשמי. יורוג'ן משתמשת בטכנולוגיה ייחודית של תרכובת רגישה לחום, שמוזרקת לשלפוחית השתן כנוזל, ובתוכה הופכת לג'ל בתגובה לחום הגוף (הפוך מהכיוון המקובל בטבע). הג'ל משחרר את התרופה בשחרור מושהה וכך צפוי להיות יעיל יותר נגד גידולים המתפתחים בשלפוחית.

החברה דיווחה לפני כשבוע על גיוס החולה הראשון לניסוי שלב III במוצר זה, ותחילת ניסוי זה כנראה הייתה אירוע לו ציפתה החברה כדי לצאת רשמית להנפקה בנאסד"ק. במקביל היא עורכת ניסוי שלב IIa בגרסת מינון גבוה של המוצר וכן נמצאת בשלב Ib של הניסויים בשילוב של פורמולציה של עם תרופה חדש לגמרי לטיפול בסרטן.

ההסכם של החברה עם אלרגן הוא סביב שחרור מושהה של בוטוקס (החומר המוכר מתחום הטיפולים האסתטיים והשפעתו היא הרפיית שרירים), בתוך שלפוחית השתן כדי להרגיע שלפוחית רגיזה. ליורוג'ן יש 21.4 מיליון דולר בקופה לאחר חתימת הסכם שת"פ עם אלרגן, ממנו קיבלה 17 מיליון דולר. היא הפסידה 1.9 מיליון דולר ב-2016. החברה מעריכה כי 21 מיליון הדולר שנותרו לה יספיקו לה לפחות לשנה.

UroGen Pharma

שנת הקמה: 2004

מה החברה עושה: טיפול במחלות אורולוגיות

מנכ"ל: רון בנצור

יו"ר: אריה בלדגרין

סך גיוסי הון עד כה: 36.3 מיליון דולר

סך מזומן בקופה: 21.4 מיליון דולר

מספר עובדים: 33

הכנסות שנתיות: אין עדיין

סך גיוס מתוכנן: 50 מיליון דולר (השווי לא נקבע)

בעלי מניות עיקריים: קבוצת ארקין (21%); קרן פונטיפקס (16.7%); קרן ProQuest (10.2%)

מתחילת השנה: 7 הנפקות ביומד בוול סטריט

על רקע טיוטת התשקיף שהגישה UroGen Pharma, חברת ביומד נוספת מקבוצת מורי ארקין (ראו ידיעה נפרדת), החלטנו לבדוק מה התרחש במהלך הרבעון הראשון בגזרה הישראלית בשוק הראשוני והמשני שבוול סטריט. והמסקנה: ביומד - In בעוד שההיי-טק - Out - אבל יש אבל די משמעותי.

כפי שניתן לראות בטבלה המצורפת, רוב ההנפקות שבוצעו, חוץ מאחת, הן של הנפקות משניות - כלומר של חברות שכבר היו ציבוריות. ועדיין קשה להתעלם מהדומיננטיות של סקטור ביומד הישראלי בשוק הראשוני והמשני האמריקאי מתחילת השנה, דומיננטיות שבאה לידי ביטוי כבר בשנה שעברה. אפשר להבין למה: חברות ביומד צעירות זקוקות להון כמו אוויר לנשימה, וכשהן כבר ציבוריות, מקור המימון העיקרי שלהן הוא השוק המשני, אך זה לא ממש ממהר לתת להן צ'קים שמנים.

מלבד קייט פארמה, שהיא חברה סמי ישראלית, וצמחה לשווי של 4.3 מיליארד דולר, היתר הן חברות קטנות עד בינוניות שגייסו עד 30 מיליון דולר בסך הכול. התשואות של חלק מהנפקות אלו ממש לא רעות, כפי שעולה מבדיקת "גלובס". עכשיו נחכה ונראה כיצד, ואם בכלל, תתבצע הנפקת UroGen Pharma של ארקין. שוק ההנפקות התעורר לתחייה על רקע הגאות הבלתי פוסקת בשוקי ההון.

ביומד-In הייטק-Out
 ביומד-In הייטק-Out