כחלון: תוכנית "נטו משפחה" תעבור "אז איז", לא מכיר שום כעס

שר האוצר הבוקר בחיפה: "הייתה בעיה במעמד הביניים, והיא נפתרה" ■ מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, לגלי צה"ל: "את הציבור לא מעניין אם ראש הממשלה עודכן בזמן או לא עודכן בזמן"

משה כחלון/ צילום: לע"מ
משה כחלון/ צילום: לע"מ

שר האוצר, משה כחלון, אמר הבוקר (ד') כי הוא משוכנע שתוכנית "נטו משפחה" שהציג אתמול לטיפול ביוקר המחיה תעבור כפי שהיא. זאת על אף שכחלון ומשרדו לא התייעצו עם פרטי התוכנית עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלמד עליה ממסיבת העיתונאים והדיווחים בתקשורת.

"לא מכיר כעס בשום מקום ואף פעם לא יכול להיות כעס כשנותנים עזרה כל-כך גדולה למשפחות עם ילדים", אמר כחלון בטקס הקמת מגדל תגליות הבריאות בבית החולים רמב"ם בשיתוף עם אוניברסיטת חיפה. "אין לי ספק שהתוכנית תעבור 'אז איז'. הצהרונים יעברו, זה נושא חברתי ערכי מוסרי לטובת מעמד הביניים. אין לי ספק".

"הבעיה הייתה במעמד הביניים, והיא נפתרה", הוסיף שר האוצר. "אני לא מכיר כעס בשום מקום, ואף פעם לא יכול להיות כעס כשנותנים עזרה כל-כך גדולה למשפחות עם ילדים. בשעות הקרובות אחתום על צווים שיפחיתו מסים על בגדי ילדים ומכשירים סלולריים".

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל: "התוכנית שמה לה למטרה שהכסף יגיע בנטו למשפחות מהשכבות החלשות וממעמד הביניים". באב"ד הדף טענות של המראיין, ניב רסקין, כי התוכנית נוצרה כי כחלון "מריח בחירות", וכי הוא פנה לכיוון יוקר המחיה, מאחר שנכשל בתחום הדיור. בהקשר זה אמר באב"ד: "אין כישלון בדיור. זה תחום שלא יכול להימדד בשנה וחצי שנתיים, הדיור צריך להימדד בקדנציה".

בנוגע לטענות שמשרד ראש הממשלה ונתניהו עצמו לא עודכנו בתוכנית, אמר באב"ד: "את הציבור לא מעניין אם ראש הממשלה עודכן בזמן או לא עודכן בזמן. את הציבור מעניין מה הוא מקבל לכיס, מה יוצא לו, מה הוא מרוויח מזה. אתם מחפשים בכוח את המריבה, את הריב על הקרדיטים, אבל זה לא העניין הבוקר. העניין הוא התוכנית עצמה, הבשורה של התוכנית - הורדת יוקר המחיה וצמצום הפערים הכלכליים".