רמי נחום: "ממיר יעלה בטריפל סי 10 שקלים - אני לא שודד"

רמי נחום מטריפל סי, שהכריז בשבוע שעבר על חבילת טלוויזיה ב-50 שקל בחודש, מדבר על התחרות מול בזק והוט ומכריז: "עדיין לא נאמרה המילה האחרונה"

רמי נחום / צילום: דן נחום
רמי נחום / צילום: דן נחום

מי שחשב שהרווחיות בתחום הסלולר נשחקה עד דק ושהתחרות בשוק נבלמה, קיבל בשבוע שעבר איתות שונה לאחר שאיש העסקים חזי בצלאל, הבעלים של אקספון, קיבל רישיון ממשרד התקשורת להפוך למפעל השישי בשוק.

במקביל, מי שחשב שכניסת פרטנר לתחום הטלוויזיה, או המהלך החדש של הוט שמשיקה מותג עצמאי חדש (וכנ"ל גם yes שמתכננת מהלך דומה), או נטפליקס ש"מתרגמת" את הממשק שלה לשוק המקומי - התבדה כאשר התחוור לו כי רמי נחום, הבעלים של חברת טריפל סי, נכנס לשוק הטלוויזיה במטרה לשחק במגרש של הגדולים. כזכור, נחום הכריז בשבוע שעבר על חבילת טלוויזיה ב-50 שקל בחודש.

נחום מנסה להיכנס לשוק הפרטי כבר כמה שנים. הוא בנה במו-ידיו את טריפל סי, שפועלת בעיקר בשוק העסקי, ובשנים האחרונות הוא פועל בעיקר בשוק האינטרנט הפרטי. האסטרטגיה שלו לטווח הארוך היא "להכניס רגל" שתהפוך אותו בסופו של דבר למפעיל טלקום לכל דבר ועניין.

בראיון ל"גלובס" מספר נחום על כך שהכניסה שלו לתחום הטלוויזיה באה לאחר שהגיע למסקנה כי גופי הרגולציה, בהם משרד התקשורת, מפריעים לו יותר מאשר עוזרים.

- הפתעת את כל השוק.

"בדיוק הפוך. תראה, גם בזק וגם הוט הרי לא נותנות לעבוד. הכוונה היא שהן לא נותנות לספקים לעבוד על גבי הרשת שלהן. אני ספק של שירותי ענן שצריך את האינטרנט בשביל הענן, בשביל הלקוחות העסקיים והפרטיים. אם היו נותנים מגרש הוגן לעבוד ולהתחרות בסדר - ניחא. הוט עושה שילובי מחירים דרך שירות הטריפל שלה, כך שאף אחד לא יכול באמת לעבוד ולפעול על גבי התשתית שלה, היא לא נותנת לשחקנים כמוני לעבוד על הרשת שלה. באה בזק - באמצעות בזק בינלאומי ו-yes - ועושה את אותו הדבר. שמעתי בכמה הזדמנויות אנשים שאמרו לי שהמתחרות שלי לא מעוניינות ברגולציה. ממש ככה. ואז הבנתי שאי-אפשר לעבוד ככה.

"אני רוצה תחרות ומאמין בה, אבל כאן ראיתי שמדובר בתותחים כמו בזק והוט שאני לא יכול להתמודד מולם. אי-אפשר. הדרך היחידה להילחם נגדם הייתה להיכנס לטלוויזיה. ראה את סלקום ואת פרטנר. אין דרך אחרת. אם מישהו רוצה להיות חברת תקשורת, ולי יש כוונה להיות כזה - בלי טלוויזיה אתה לא יכול. אז אתה הולך וחושב ואומר איך אני יכול לעשות את זה כמו שאף אחד לא יכול לעשות את זה, מוצא את הדרך ועושה את זה".

"גישה לתוכן בשיטות חדשות"

- הבעיה המרכזית בתחום הטלוויזיה היא התוכן.

"אני לא מסכים. אני אסביר לך את תפיסת העולם שלי, והיא דורשת הוכחה, ובתוך כמה חודשים נבדוק. אני רוצה לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. א. תוכן עולה הרבה כסף, וזה נכון. ב. במסגרת התחרות, במיוחד של הגדולות, התוכן הוא לפעמים גם בלתי אפשרי. לא שהתוכן הוא יקר, אלא לא מוכנים לתת לך אותו אפילו. מה אני עושה? שני דברים: אני מבין שהעולם הגדול מאפשר גישה לתוכן בשיטות חדשות. עזוב אותי מהתכנים של הפלטפורמות המסורתיות. הדוגמה הקלאסית זה נטפליקס ואוטוטו אמזון פריים, HBO וכדומה. יש כבר היום גישה לתכנים של יוטיוב ברמות-על, ורוב האנשים לא מקשרים את זה, כי זה נמצא במחשב ולא בטלוויזיה.

"הדור החדש אומר שאם אני אצליח לגבש גרעין בסיסי של תוכן חזק, כלומר את הערוצים הישראליים הכלולים בעידן פלוס, עם אחלה VOD, ואני אתן גישה לאיזה תוכן שאתה רוצה שעולה 10 דולר, כמו נטפליקס - אז יש לי ממיר, ויש לי אפליקציה שבאמצעותם אני נותן גישה, ויש לי פתרון.

"החבילה שלי תעלה 14 דולר, אז תעשה את החשבון ותראה שאני נותן גישה לתוכן שאין ל-yes ולהוט. אני צריך להיות חד בתכנים הבסיסיים, כי עדיין נלחמים נגדי, אבל מצד שני אני צריך להנגיש את התכנים בצורה קלה אצלי על הפלטפורמה. אז זרקו אותי מהדלת, אבל אני נכנס מהחלון".

- מה זה תוכן להנגיש?

"יש לי סדרות, יש לי סרטים, דרמות, מתח, ילדים, את כל התכנים של רשת וקשת. יש לי אלפי שעות של תוכן היום ב-VOD מספקים מקומיים ומחו"ל. עובדים על זה כרגע בפיילוט מאות אנשים שמטעינים תוכן, עדיין יש לנו בעיות, אבל תוכן יש לי ועוד איך, כולל תוכן בערבית וברוסית".

- איך תעביר את ערוצי עידן פלוס?

"יש על זה ויכוח גדול, חשבתי שיחברו אותי לרשות השנייה, אבל הם עדיין לא נותנים לי. הם לא יודעים איך לאכול את החובה שמוטלת עליהם דרך חוק ההסדרים, שמחייבת אותם להנגיש את הערוצים שכלולים בחבילה של עידן פלוס דרך האינטרנט. אני יכול לקבל אותו מספקים מקומיים, מה שנקרא, אבל אלה רוצים להרוג אותי בידיים חשופות. חלק אני מביא ישירות מהערוץ, וחלק אני מביא מספק אחר שמוריד לי אותם מהלוויין".

- ואת כל זה אתה עושה לבד?

"יש לי 2-3 שותפים, והכול קורה במתקן שלי. יש עשרות רבות של אנשים שעובדים על הפרויקט הזה. הענן הוא אצלי, אל תשכח. אני מתכוון להיות חברת תקשורת גדולה, ואין ברירה - אם אתה רוצה לשחק במגרש הזה, אתה צריך לשחק כמו הגדולים".

"אנחנו משדרים באיכות 4K"

- איך מתחברים אליך?

"אני, להבדיל מהוט ומ-yes, לא מחייב אותך בחיובים שונים. אני לא כמו הוט שעושה לך חיבור עם הוט נט. ב-50 שקל אתה תקבל הכול. אם אתה לקוח שלי באינטרנט, תוכל לקבל ב-100 שקל את האינטרנט והטלוויזיה. גילוי נאות - החבילה היא של 15 מגה, ואם אתה רוצה שדרוג, זה עולה עוד 10 שקלים. אבל אני ערוך לקבל את הלקוחות של כולם. ממיר יעלה אצלי 10 שקלים, אני לא שודד. אם יש לך טלוויזיה חכמה, אתה לא צריך ממיר. אני עובד על הכרום.

"לקח לי זמן להבין שהמשתמש והסיסמה שלי הולכים איתי לכל מקום. במחשב שלי או בטאבלט במשרד, בכל מקום. חשוב לי גם להדגיש שאנחנו משדרים באיכות 4K, ואם אין לך מספיק רוחב פס, אתה לא יכול להעביר ערוץ כזה. אגב, אין עדיין אף ערוץ כזה. יש לי חלק מהתכנים, וכל המערכת תומכת בזה".

- איך תפיצו את השירות?

"יש לנו שותפים שעובדים איתנו שנים ומוכרים את שירותי האינטרנט שלנו. אנחנו נאפשר לכולם למכור את השירות, כאשר הלקוחות הראשונים שאנחנו מנסים לחבר ונפנה אליהם הם לקוחות השוק הסיטונאי שלנו".

- שקלת לקנות פעילות שכבר קיימת במקום להשקיע מאפס?

"לא זנחתי את הרעיון הזה. גם על גולן חשבתי בשלב מסוים, אבל לא נאמרה המילה האחרונה".