עובדי לאומי קארד פתחו בעיצומים; דורשים לחלק מענקים

סכסוך העבודה בין הצדדים הוכרז לפני מספר חודשים על רקע דרישת העובדים לקבלת מענק בעקבות עסקת מכירת ויזה אירופה, במסגרתה ביצע בנק לאומי מכירת מניות בתמורה 350 מיליון שקל ■ המחלוקת היא על גובה המענק

ועד עובדי חברת לאומי קארד הודיע כי העובדים יחלו בצעדים ארגוניים החל משעות הצהריים היום (ה') בעקבות הגעה למבוי סתום בפתרון מחלוקת בין ועד עובדי לאומי קארד לבין דירקטוריון החברה. סכסוך העבודה בין הצדדים הוכרז לפני מספר חודשים בעקבות עסקת ויזה אירופה, במסגרתה ביצע בנק לאומי מכירת מניות וקיבל בתמורה 350 מיליון שקל.

ראשיתו של הסכסוך לפני מספר חודשים, כאשר ועד העובדים פנה להנהלת לאומי קארד בדרישה לקבל מענק לעובדים בעקבות עסקת ויזה אירופה. בשבוע האחרון הגיע המו"מ לשיאו עם פגישות ממושכות של יו"ר ועד העובדים רעות פבלוביץ' ומנכ"ל לאומי קארד רון פאינרו. הצדדים הגיעו להסכמה עקרונית על חלוקת מענק לעובדים אך נותרה מחלוקת משמעותית על גובה המענק. מחלוקת אשר הגיעה אתמול למבוי סתום מול דירקטוריון החברה.

רעות פבלוביץ, יו"ר ועד עובדי לאומי קארד: "הצלחנו להגיע להסכמות בנוגע לגובה המענק עם הנהלת החברה, אבל דירקטוריון החברה לא אישר אותן, למרות שאין מחלוקת בדבר זכאותנו. עובדי לאומי קארד עושים עבודה מצוינת, זכאים לבונוס על המכירה - שהיא בכלל פרי מאמץ שלהם, ואנו ניאבק בכל הכוח להשגת המענק בסכום שמבחינתנו הוא הראוי לעובדים. התחלנו היום בצעדים שיפגעו ביכולת של החברה להתנהל עם מינימום פגיעה בציבור הלקוחות".

"אין ספק שעובדי לאומי קארד זכאים לקבלת המענק בעקבות עסקת ויזה אירופה. למעשה אין מחלוקת בעניין הזכאות למענק, נכון לעכשיו המחלוקת היא על גובה המענק ובעקבות אי ההסכמה פנו העובדים לצעדים לגיטימיים", מציין עו"ד זאב כפיר, המייצג את ועד עובדי לאומי קארד .