שירות ישראלי חדש שלכל חובב מסעדות כדאי להכיר

ענף המסעדנות בישראל נחשב לתחום מסוכן מבחינה כלכלית, כשכ-80% מהמסעדות החדשות שנפתחות בארץ נסגרות לאחר פחות משנה אחת של פעילות ■ רשת חברתית חדשה בשם פודיס הוקמה בכדי לתת מענה לתופעה זו

פודיס  צילום: shutterstock
פודיס צילום: shutterstock

ענף המסעדנות בישראל הוא ענף ריסקי, כשבין 80% ל-90% מהמסעדות החדשות שנפתחות נסגרות לאחר פחות משנה אחת של פעילות. רשת חברתית חדשה בשם פודיס הוקמה בכדי לתת מענה לתופעה ומאפשרת לטבחים ובשלנים להתפרנס ללא הצורך בפתיחת בית קפה או מסעדה. הרשת מחברת בין אוהבי אוכל לבין בשלנים על בסיס של קרבה גאוגרפית ומאפשרת להזמין בקלות ובמהירות מנות של אוכל או קינוחים בכמות הרצויה.

השימוש ברשת פשוט: כדי לראות את היצע הבשלנים באזור ואת המנות שהם מציעים, יש להיכנס לאתר www.food-is.com, להגדיר את המרחק המקסימלי בו יתבצע חיפוש הבשלנים, והרשימה נחשפת במלואה - כולל רקע אישי ומקצועי על הבשלן, תמונות וסרטונים ומועד ביצוע ההזמנות.

הרשת הוקמה על-ידי היזם איתמר בן-זקן, כדי לאפשר לטבחים ובשלנים להתפרנס ללא ההוצאות הכבדות והסיכון בפתיחת מסעדה, בית קפה, קונדיטוריה או מעדניה. הבסיס ליצירת הקשר הוא המרחק הגאוגרפי, כדי להקל על איסוף המנות ולשמור על טריותן.

לדברי בן-זקן, קהילת הבשלנים מגוונת וכוללת טבחים מקצועיים המבשלים בזמנם הפנוי וחובבים שיודעים לבשל ורוצים להגדיל את הכנסותיהם. המאחד את כולם הוא האהבה לאוכל והיכולת לייצר מנה נהדרת עם מגע אישי ומחיר סביר לכל כיס.

הבשלנים עוברים בדיקות איכות בטרם הם מצטרפים לאתר ומתחייבים לעמידה בתנאים. מחיר המנות נקבע על-ידי כל בשלן באופן אישי ללא התערבות, והתשלום מתבצע בעזרת פייפאל.

עם סיום הארוחה יכולים המזמינים לדרג את הארוחה ולשתף ברשתות החברתיות, אם ירצו בכך.