כפר הנופש עין זיוון משתדרג ומציע גם כמה אטרקציות

כפר הנופש המחודש בקיבוץ עין זיוון מרגיש כמו חו"ל בעונה זו של השנה ■ עלינו צפונה לרמת הגולן לדגום גם כמה מהאטרקציות במקום, ביניהן מפעל שוקלד בוטיקי וטיול ג'יפים בהרים

כפר הנופש עין זיוון משתדרג ומציג גם כמה אטרקציות/ צילום: עדי פרץ
כפר הנופש עין זיוון משתדרג ומציג גם כמה אטרקציות/ צילום: עדי פרץ

 אז נכון, שהגבול עם סוריה נמצא במרחק כלום משם (כ-2 ק"מ מערבית לקוניטרה), אבל אם מדחיקים לרגע את העובדה שמצדה השני של הגדר מתרחשת שואה מזוויעה, כפר הנופש בקיבוץ עין זיוון בצפון רמת הגולן נראה ומרגיש כמו חו"ל. שכיית חמדה של ממש הרחק מהלבנט. מקום פסטורלי עם הרבה ירוק, שלווה ומזג אוויר אירופאי משהו בעונה זו של השנה.

עד לא מזמן, כפר הנופש של הקיבוץ - שנוסד אחרי מלחמת ששת הימים, בשנת 1968 וקרוי על שמו של כפר צ'רקסי סמוך - כלל בקתות כפריות מיושנות. באחרונה המקום עבר מתיחת פנים בהשקעה כספית ניכרת במסגרתה הושקו שני סוגי בקתות חדשות: "בוסתן" ו"דובדבן". הבקתות, הממוקמות במתחם נפרד מיתר חדרי האירוח של הקיבוץ, הן מיועדות למשפחות בנות 6-7 נפשות וכוללות: חדר שינה, קומת גלריה גבוהה שניתן לעמוד בה ומיועדת לשני ילדים, מטבחון מאובזר עם מכונת אספרסו וסלון עם ספה נפתחת ואח המעצים את תחושת החוץ לארץ. הבקתות, הנמכרות כעת במחיר של 880 שקל לזוג באמצע שבוע ו-950 שקל בסופ"ש על בסיס ארוחת בוקר, נעימות אולם גולת הכותרת האמיתית של כפר הנופש בקיבוץ טמונה באטרקציות הרבות שהוא מציע. הנה כמה מהן:

כפר הנופש בקיבוץ עין זיוון בצפון רמת הגולן נראה ומרגיש כמו חול/ צילום: עדי פרץ
 כפר הנופש בקיבוץ עין זיוון בצפון רמת הגולן נראה ומרגיש כמו חול/ צילום: עדי פרץ

בבית של אביבה

רגע לפני שארזה מזוודה ואת הבעל וטסה לטיול במדינה המסוגרת ביותר בעולם - צפון קוריאה, התארחנו לארוחת ערב בביתה הצנוע של אביבה זנדברג בקיבוץ. אביבה, שחצתה את גיל הפנסיה, מצאה דרך לממן את מסעותיה בעולם (בעיקר עולם שלישי) ולתכשט את ביתה במזכרות מרחבי תבל: בישול ביתי. מזה 19 שנים שהיא מארחת בביתה לארוחות אינטימיות של עד 20 סועדים. ומה בתפריט? מנת פתיחה: מגוון סלטים כמו סלק, כרוב וגזר, סלט טורקי, כרובית במיונז וסלט עגבניות ובזיליקום בליווי סלסילת לחמים; מנת ביניים: פאי בשר וחצילים בליווי מלפפון ירוק וחמוץ; מנה עיקרית: קדירת אוסובוקו כבש עם תפוחי אדמה ובטטות; ולקינוח: מתוקים נטולי סוכר כמו עוגת דובדבנים שקטפה בבוסתן הדובדבנים והאזור בו היא מתגוררת עמוס בוסתנים כאלה או לחילופין שטרודל תפוחי עץ. אוכל ביתי טעים מאוד ונטול יומרות.

מחיר: 115 שקל למבוגר ו-50 שקל לילד (לא כולל שתייה)

בבית של אביבה/ צילום: עדי פרץ
 בבית של אביבה/ צילום: עדי פרץ

טיול ג'יפים בין הרים

לקרוע את רמת הגולן בטיול ג'יפים בין הרים ולמצער בין מוקשים, נשמע כמו משהו שלא מתאים לבעלי לב חלש. אבל כשפגשתי את יגאל הראש, הבעלים של חברת "ג'י.פי.אס טיולי ג'יפים" ובן קיבוץ עין זיוון - נרגעתי. מדובר באדם אחראי המכיר את תוואי הדרך כמו את כף ידו. בלי לחשוב פעמיים עלינו לג'יפ והיידה לשעתיים וחצי של שיעור בהיסטוריה, גיאוגרפיה, טופוגרפיה, זליגה סורית, שטחי אש וכל מה שרציתם לדעת על צפון רמת הגולן. בתוך כל העסק הזה, טיילנו בין טורבינות הרוח וכן בין מטעי התפוחים והדובדבנים המספקים בעונה זו של השנה תפרחת מדהימה שלא מביישת את זו של יפן. וכמובן, עצרנו לתה צמחים ועוגיות. הפספוס היחידי היה שלא הצלחנו לראות ולו בעל חיים אחד לרפואה.

מחיר: 700 שקל ל-8 נוסעים בג'יפ (10% הנחה ללנים בעין זיוון)

טיול ג'יפים בין הרים/ צילום: עדי פרץ
 טיול ג'יפים בין הרים/ צילום: עדי פרץ

"דה קרינה" - שלושה דורות של אהבה לשוקולד

לפני עשור קרינה וגיורא צ'פלינסקי, אז עולים חדשים מארגנטינה, הקימו את ביתם בקיבוץ עין זיוון וגם את העסק שלהם: מפעל השוקולד הקטן, "דה קרינה". קרינה, השוקולטיירית הראשית של החברה, היא דור שלישי למשפחת שוקולטיירים מארגנטינה, עבורה העסק הוא הגשמת חלום והמשך מסורת בת 100 שנה. במפעל הקטן שלה בקיבוץ היא מייצרת שוקולד מצוין בעבודת יד בטעמים ובצורות שונות. הפרלין המפורסם שלה מעוצב כמו החרמון. דה קרינה הוא לא רק מפעל. במקום מתקיימות גם סדנאות שוקולד לילדים ולמבוגרים במהלכן לומדים על אופן הכנת הממתק ואפילו מכינים אחד, וכמובן טועמים. במקום יש גם חנות שוקולד מטריפה ובית קפה.

מחיר: סיור+סדנת שוקולד 55 שקל לילד ו-65 שקל למבוגר; 6 שקל לפרלין בחנות השוקולד

דה קרינה/ צילום: עדי פרץ
 דה קרינה/ צילום: עדי פרץ

הנאפה ואלי של ישראל

הוא חלם להפיק יין משלו ואחרי כמה שנים טובות הצליח להגשים את החלום. עופר בהט, הבעלים של יקב בהט בקיבוץ עין זיוון, יצא להרפתקת ייצור היין הראשונה שלו באמצעים הפשוטים ביותר - במחסן ליד הבית, עם חביות, דליים וציוד מושאל מחברים. אחרי ניסוי וטעייה פתח בהט בשנת 2007 יקב של ממש עם מרכז מבקרים בו ניתן ללמוד על תהליך ייצור היין ויישונו בחביות וכן בר מרווח לטעימות יין, גבינות ועוד. בהמשך, בצמוד ליקב פתח גם פיצרייה מצוינת. כיום הוא מייצר כ-10 אלף בקבוקי יין אדום ולבן בשנה מענבים שנבצרו ברמת הגולן, הנאפה ואלי של ישראל. על הדרך הוא גם מכין מגוון ליקרים מעולים: דובדבנים, לימונצ'לו, שוקולד, אספרסו ועוד. לילדים, אגב, יש סדנת ביקבוק יין ללא אלכוהול (תירוש).

מחיר: 200 שקל לבקבוק קברנה רזרב ו-350 שקל לשני בקבוקים; 90 שקל לבקבוק שיראז ו-160 שקל לשני בקבוקים; 35 שקל השתתפות בסדנת ילדים.

הנאפה ואלי של ישראל/ צילום: עדי פרץ
 הנאפה ואלי של ישראל/ צילום: עדי פרץ