SoftWheel שפיתחה בולמי זעזועים לגלגלים גייסה 10 מ' ד'

SoftWheel, שפיתחה טכנולוגיה לשילוב בולמי זעזועים בתוך גלגלים המיועדת לכל כלי רכב, השלימה סבב גיוס הון שלישי בהיקף של 10 מיליון דולר. מאז הקמתה השלימה החברה גיוס של 15 מיליון דולר.

החברה מסבירה בהודעתה כי טכנולוגיית הבלימה שלה הנמצאת בתוך הגלגל היא אדפטיבית וסימטרית ופועלת רק כשהיא נתקלת במכשול (נפילת מדרגה, מהמורה וכדומה), ובשאר הזמן היא קשיחה. לטכנולוגיה יתרונות כגון חיסכון באנרגיה, הפחתת עלויות הייצור והתחזוקה של כלי הרכב ושיפור בבטיחות הנסיעה. הטכנולוגיה מיושמת כרגע בגלגלי אופניים וכיסאות גלגלים. החברה נמצאת בשלבים מתקדמים של כניסה לתחומי האופניים והתחבורה השיתופיים בערים שונות בעולם.

"בתקופה האחרונה החברה חתמה על חוזי הפצה ושיתופי פעולה אסטרטגיים הן בתחום כיסאות הגלגלים והן בתחום האופניים", ציין דניאל בראל, המנכ"ל, בהודעת החברה. "הטכנולוגיה שאנחנו מציעים למפעילות מערכי שיתוף האופניים והעיריות בעולם מאפשרת לא רק הוזלה משמעותית של עלויות התחזוקה, אלא גם שיפור מהותי בבטיחות הרוכב ובנוחות הנסיעה", הוסיף בראל. "כמו כן, בימים אלו מושלמת הקמתו של קו ייצור ישראלי שני, ולקראת סוף השנה נקים קו ייצור נוסף בחו"ל שיצטרף לקו הייצור האמריקאי שלנו".

ל-SoftWheel הסכם עם החברה האמריקאית Numotion, במסגרתו שתי החברות ישווקו את מוצרי SoftWheel המיועדים לשוק כסאות הגלגלים בארה"ב. השת"פ הזה שווה מיליוני דולרים בודדים בשנה. בימים אלו צפויה SoftWheel להוביל פעילות בתחום התחבורה השיתופית, עם פרויקטים בערים דוגמת מדריד ולוס אנג'לס.

SoftWheel

שנת הקמה: 2011

מה החברה עושה: טכנולוגיה לשילוב בולמי זעזועים בתוך גלגלים המיועדת לכל כלי רכב

מייסדים: רונן פז, רוני ויינשטיין, נצר וינטר

מנכ"ל: דניאל בראל

סך גיוסי הון עד כה: 15 מיליון דולר

מספר עובדים: 30, כולם בארץ

בעלי מניות עיקריים: בתי ההשקעות אקסלנס והפניקס, קבוצת רד בינת, גיל אגמון ואחרים

מקור: IVC אונליין והחברה עצמה