הנקניק לא היה "דל-שומן" - ויחיעם תפצה את הלקוחות

מעדני יחיעם תגדיל את מוצריה ב-20% כפיצוי לצרכנים - זאת במסגרת פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד החברה, בטענה להטעיית צרכנים בנוגע למספר מוצרים ששווקו כ"דלי-שומן"

ההצהרה "דל-שומן" התבררה כבעייתית, ומעדני יחיעם תגדיל את מוצריה ב-20% כפיצוי לצרכנים - זאת במסגרת פשרה שאישר בית המשפט בעקבות בקשה להכרה בתביעה ייצוגית נגד החברה.

התביעה הוגשה בשנת 2015, ובבסיסה נטען להטעיית צרכנים בנוגע למוצרים "פסטרמה של פעם", "פסטרמה עוף על גחלים" ו"פסטרמה עוף בגריל".

לפי הכתוב על אריזות המוצרים הללו, הם מכילים אחוזי שומן בשיעור נמוך, "דל-שומן" (עד 2%) וכמות קלוריות בהתאם - בשעה שלפי טענת התובע, המוצרים הללו מכילים שומן באחוזים גבוהים יותר, ואסור לכנותם "דל-שומן", כשבהתאם הם מכילים קלוריות גבוהות מהנקוב, כך לפי מספר בדיקות שערך מכון התקנים הישראלי עבור המבקש. היקף התובענה הייצוגית הועמד על סך של 16.8 מיליון שקל.

בכתב ההגנה שהגישה דחתה מעדני יחיעם את הטענות הללו וטענה כי מדובר במוצר מן החי אשר אינו הומוגני, וכי בדיקה ספורדית לגביו אינה יכולה להעיד כי הוא אינו עומד בדרישות הדין. עוד נטען כי בדיקות שביצעה החברה הראו תוצאות תקינות לאורך שנים, אשר לא מאפשרות לבסס את המסקנה כי המוצרים אינם דלי-שומן.

במסגרת הסכם הפשרה תשנה החברה את מדיניות השימוש בהיגד "דל-שומן" (כלומר מוצר ששיעור השומן בו הוא עד 2%) ותעניק הטבה על מוצריה באמצעות הגדלת התכולה ב-20% - פיצוי זה שווה ערך לסכום של 685 אלף שקל וכולל כ-136 אלף מוצרים. עוד תשלם החברה 70,000 שקל למבקש ושכר-טרחה של 120 אלף שקל לבאי-כוחו.