חשד: ניהלו רשת לזיוף חשבוניות פיקטיביות בעשרות מיליונים

בפעילות משותפת של חקירות מע"מ ירושלים ומשטרת ישראל נעצרו 6 חשודים בחשד להונאת סחר בחומרי בניין והלבנת הון בהיקף של כ-70 מיליון שקל, באמצעות 6 חברות-קש

שוחד/ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
שוחד/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

רשות המסים והמשטרה חשפו רשת לזיוף חשבוניות פיקטיביות והלבנת הון בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. 

בפעילות משותפת של חקירות מע"מ ירושלים ומשטרת ישראל נעצרו 6 חשודים בחשד להונאת סחר בחומרי בניין והלבנת הון בהיקף של כ-70 מיליון שקל.

חקירה סמויה של חקירות מע"מ ירושלים והמשטרה הפכה הבוקר (א') לגלויה עם פשיטת כוחות המשטרה על בתיהם של 6 חשודים בהלבנת הון וזיוף חשבוניות מס, אותם ביצעו לפי החשד באמצעות 6 חברות-קש פיקטיביות במקומות שונים בארץ בהיקף של כ-70 מיליון שקל.

בחיפוש שנערך בבתיהם של החשודים על-ידי כוחות המשטרה באמצעות צווי חיפוש שניתנו מראש על-ידי בית המשפט, נתפסו רכבי יוקרה, שעונים רבים יקרי ערך וכ-2 מיליון שקל במזומן. 

החקירה הסמויה התנהלה מזה מספר חודשים, במהלכם נאספו ממצאים, וגובשה תשתית ראייתית כנגד החשוד מרכזי (בן 45 מירושלים) ובנו (בן 21 מירושלים), בחשד שהם מנהלים חברה "לחומרי בניין" ומספר חברות-קש נוספות, באמצעותן היו "רוכשים" ו"מזייפים" לכאורה חשבוניות מס, במטרה לגרוף לכיסם את המע"מ עליו הצהירו "ששילמו".

ארבעת החשודים הנוספים נעצרו בחשד להפעלת חברות-הקש, זיוף החשבוניות וסיוע בהלבנת ההון.

כאמור, הבוקר הפכה החקירה גלויה עם פשיטת כוחות המשטרה וחוקרי מע"מ ירושלים על בתיהם של 6 החשודים והבאתם לחקירה בתחנת שלם במשטרת מחוז ירושלים, ובמסגרתה הוקפאו חשבונות בנק שבאמצעותם על-פי החשד השתמשו החשודים לצורך הלבנת ההון.