יש היי-טק מחוץ לת"א: מרכז יזמות חדש ייפתח בעמק חפר

בשבועות הקרובים ייפתח בעמק חפר מרכז יזמות חדש, ששמו "ירוק", בהשקעה של 5 מיליון שקל

הרוב המכריע של הפעילים בזירת ההיי-טק המקומית מרוכזים בגוש דן רבתי - אבל נציגים של אומת הסטארט-אפ מכים שורשים כמעט בכל פינה בארץ. בשבועות הקרובים ייפתח בעמק חפר מרכז יזמות חדש, ששמו ירוק, בהשקעה של 5 מיליון שקל. נציין כי במועצה האזורית עמק חפר מתגוררים כ-40 אלף תושבים.

מי שמובילים את המיזם שיוקם בקמפוס רופין הם אלי ברק ולירן שחר. ברק הוא יו"ר המכללה הטכנולוגית רופין ויזם שחתום על שורה של אקזיטים ואילו שחר הוא בוגר ממר"מ והבעלים של חברת מו"פ אשר עוסקת בעיבוד אות וחיישנים.

ברחבי ישראל פועלים כיום עשרות ואולי מאות מתחמי עבודה לסטארט-אפיסטים, אולם ברק מאמין בראיון ל"גלובס" ש"ירוק" הוא מיזם ייחודי. "לירן ואני אנשי היי-טק בעצמנו", הוא אומר, "אני מייעץ להרבה סטארט-אפים ועוסק גם בפעילות חברתית בעמק חפר. אחד הרעיונות שחשבנו עליו הוא לחבר את התעשייה והנוער וליצור הזנה הדדית. אנחנו לא מצפים שרק התעשייה תעזור לנוער".

ברק מדגיש כי ירוק הוא לא מוסד פילנתרופי. "אנחנו הולכים להרים פה האב וגייסנו לצורך כך משקיעים - וגם השקענו בעצמנו. זה יהיה מרכז טכנולוגי קהילתי חינוכי. לא בית ספר ולא מתנ"ס. עשינו סיור בארץ וביקרנו בחממות ובאקסלרטורים עד שגיבשנו את הפורמט".

קומה אחת של ירוק תפעל במתכונת של WeWork - חלל עבודה לסטארט-אפיסטים ואילו בקומה הנוספת יוקם פאב לאב - מעבדת ייצור שתאפשר לייצר אב טיפוס של מוצרים שונים.

"אין דלת נפרדת לנוער ודלת אחרת לסטארט-אפים", מספר ברק, "בנוסף אנחנו רוצים לארגן כאן פעילות משפחתית וקהילתית. נוכל להזמין את סבא, סבתא והנכדים לבנות למשל סביבון בחנוכה. התחושה שלנו היא שאנשים מחפשים תוכן ואנחנו נציע להם מגוון פעילויות. זה יכול להתאים לסטארט-אפיסטים בני שלושים פלוס אבל גם ליזמים בני חמישים פלוס שיש להם חלום. מי שירצה יוכל גם לקבל מאיתנו שירותי מנטורינג. אנחנו מתייחסים למיזם הזה כמו אל סטארט-אפ כאשר הכוונה שלנו היא לתת ערך מוסף".