יינות ביתן משיקה אתר למכירות אונליין בהשקעה של 2 מ' ש'

מחזור המכירות של הרשת באונליין, דרך אתר מיי סופרמרקט, עמד עד כה על כ-3%, והיעד הוא להכפילו בתוך שנתיים ■ יינות ביתן נהנית ממאגר נתונים המתבסס על האתר שהיה שייך בעבר למגה, ולכן יהיה לה קל יחסית לטרגט לקוחות

יינות ביתן / צילום: תמר מצפי
יינות ביתן / צילום: תמר מצפי

רשת יינות ביתן משיקה אתר אינטרנט בהשקעה של 2 מיליון שקל. עד כה הרשת מכרה באונליין רק באמצעות אתר מיי סופרמרקט, וכעת - לאחר פיתוח שנמשך כשנה - מושק אתר רשמי של הרשת לרכישה אונליין.

עד עתה מחזור המכירות של הרשת באונליין עמד על כ-3% מכלל מכירותיה, וביינות ביתן מסמנים יעד חדש - להכפיל את המכירות באונליין בתוך שנתיים.

המשלוחים יוכלו להתבצע ברוב חלקי הארץ, מנהריה ועד אשקלון, כאשר צפונית ודרומית יותר לא יהיה ניתן לקבל את השירות. לדברי בכירים ברשת, ישנם עדיין הרבה יישובים קטנים שהם אינם מגיעים אליהם מחוסר מביקוש וגם בשל חוסר תועלת לוגיסטית.

יינות ביתן נהנית ממאגר נתונים המתבסס על האתר שהיה שייך בעבר לרשת מגה, שקיים מעל לעשור, ועל מועדון הלקוחות של הרשת - Family 365 - המונה 230 אלף לקוחות, ולכן היכולת שלה לטרגט לקוחות צפויה להיות יעילה יחסית לאתר חדש שמוקם.

האתר יאפשר הרשמה למועדון הלקוחות של הרשת גם ללא הגעה פיזית לסניף, ויעניק הטבה של 50 שקל הנחה במשלוח הראשון.

- למה לקח לכם כל-כך הרבה זמן להקים אתר משלכם?

ארז אייזנברג, סמנכ"ל השיווק של קבוצת יינות ביתן: "עד עכשיו מכרנו באמצעות מיי סופרמרקט, כי לא הרגשנו שאנחנו מוכנים לאתר משלנו שיעבוד כמו שצריך. זה מהלך שעבדנו עליו במשך שנה. החלק העיקרי בכל העולם הזה הוא הפעילות הלוגיסטית: עד שאתה לא יודע לתת מענה לוגיסטי טוב שכולל משלוחים, אספקות ושירות לקוחות שתומך בזה, אין לך זכות קיום בעולם הזה. ברגע שהשלמנו את כל המהלך הזה, ברמה של לבחור את הקרטונים המתאימים עם הקרח המתאים שעומד בכל התקנים, הסכמים עם חברת משלוחים, יצאנו עם אתר עצמאי משלנו. כל הזמן למדנו את התחום. רצינו שתהיה חוויית משתמש, וגם זה לוקח זמן.

"עולם האונליין בהחלט הולך לצמוח על חשבון החנויות הפיזיות, ואני מאמין שזה שוק שעוד יכול לגדול. הכניסה שלנו לאונליין וההתייעלות של מתחרים אחרים שנכנסים ומשתפרים, יגדילו את סך היקף השוק הזה וגם ישנו את התמהיל בתוך השוק".

החברה שבנתה את האתר של יינות ביתן היא self-point.

1.6 מיליארד שקל מכירות בשנה

מחזור מכירות המזון באונליין מוערך בלמעלה מ-1.6 מיליארד שקל בשנה. כיום מי שמובילה את שוק האונליין היא רשת שופרסל, עם מכירות שמגיעות קרוב ל-1.25-1.5 מיליארד שקל בשנה, סכום המהווה כמעט 12% מכלל המכירות. הרשת מחזיקה בנוסף לחנויות שלה גם 3 מחסני אונליין שגודלם כ-2,000-2,500 מ"ר.

רשת ויקטורי נכנסה לשוק האונליין בינואר האחרון, לאחר שעד אז גם היא הפעילה את המכירות שלה באמצעות אתר מיי סופרמרקט. בעת השקת האתר המנכ"ל אייל רביד אמר כי הצפי היה להגיע ל-10% מהמכירות, אך בשלב מאוחר יותר הרשת עדכנה את הבורסה כי הצפי ירד ל-7% מתוך המחזור השנתי.

גם רמי לוי מנסה להתחזק בתחום האונליין, והנתח שלו מתוך מחזור המכירות עומד על 4%-4.5%. השאיפה שלו היא להגיע עד סוף 2018 ל-10%-15% מהמכירות.

רשת נוספת שהצטרפת לשוק האונליין לפני כחודש היא טיב טעם, אשר מפעילה אתר מטעמה שיאפשר לראשונה הזמנת משלוחים וקבלתם גם בשבת.

רשת יינות ביתן מחזיקה כיוםבכ-195 סניפים, מתוכם 17 סניפי שוק מהדרין, 70 סניפי יינות ביתן ו-108 סניפי מגה בעיר. בשבוע הבא יינות ביתן תשיק סניף של פורמט השוק של הרשת, במקום סניף מגה שהיה קיים בקניון איילון. זו למעשה הפעם הראשונה שבה מושק פורמט השוק בגוש דן.