הנקראות ביותר

הופקדה תוכנית מסילת הרכבת באורך 28 ק"מ לערד

המסילה תתחיל בתחנה המתוכננת בנבטים, הנמצאת בקצה השלוחה היוצאת ממסילת הנגב, בין באר-שבע לדימונה ■ לרוב אורכה תונח המסילה במקביל לכביש 80, ובקטע הסיום היא תעבור במקביל לכביש 31 הנכנס לערד

רכבת ישראל / צילום: איל יצהר
רכבת ישראל / צילום: איל יצהר

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה דרום החליטה בתחילת השבוע על הפקדת תוכנית מסילת הרכבת לערד, ובחודשיים הקרובים הציבור יוכל להגיש לה התנגדויות. המסילה המתוכננת היא באורך 28 ק"מ, ולאורכה ייבנו שתי תחנות, האחת בכסייפה והשנייה בערד.

המסילה תתחיל בתחנה המתוכננת בנבטים, הנמצאת בקצה השלוחה היוצאת ממסילת הנגב, בין באר-שבע לדימונה. לרוב אורכה תונח המסילה במקביל לכביש 80, ובקטע הסיום היא תעבור במקביל לכביש 31 הנכנס לערד. מלבד השירות לתושבי ערד וכסייפה מתוכננת המסילה לתת מענה גם ליישובים בדואים נוספים, בהם אל פורעה ומרעית.

קו הרכבת החדש הוא חלק מתוכנית הפיתוח של מסילות הרכבת בדרום, והוא משלב בתוכניות כמו הכפלה ושדרוג מסילת הנגב, פיתוח בסיס חיל האוויר בנבטים, הרחבת כביש 31 בקטע שוקת-ערד, והקמת שלוחת רכבת לבסיס נבטים. לדברי יו"ר הוועדה המחוזית דוד לפלר, המסילה "תעודד הקמת מפעלים חדשים בדרום, שיבטיחו תעסוקה ברמה גבוהה לתושבי ערד, כסייפה והאזור".

התוכנית הוגשה על ידי חברת נתיבי ישראל ונערכה על ידי המהנדס שמואל שגל בשיתוף עם האדריכלים אליעזר ארמון ובת שבע שרמן. 

קטע הרכבת המתוכנן ערד באר שבע

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נדל"ן ותשתיות?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות