קמהדע מאששת תחזיות ל-2017 למרות ירידה דרמטית בהכנסות

החברה התייחסה לירידה בהכנסות: "מדובר בעניין טכני שנפתר" ■ איששה את תחזית ההכנסות של 100 מיליון דולר ל-2017

עמיר לונדון, מנכ"ל קמהדע. "מרגישים בנוח עם התחזיות" / צילום: אפי שמח
עמיר לונדון, מנכ"ל קמהדע. "מרגישים בנוח עם התחזיות" / צילום: אפי שמח

חברת התרופות קמהדע  פרסמה היום (ג') את דוחותיה לרבעון הראשון של 2017. הכנסות החברה עמדו על 11.6 מיליון דולר, ירידה של 21% לעומת הרבעון המקביל ונמוך בכ-45% מקונצנזוס האנליסטים. קמהדע הסבירה כי מדובר בעניין טכני, אישור שהיה צריך להתקבל עבור קו יצור שלה ולא התקבל עד לסוף הרבעון, אולם התקבל לאחריו. לדברי החברה, דחיית האישור דחתה לרבעון הבא הכנסות של 11.5 מיליון דולר, אך לא איבדה לחברה הכנסות כלשהן. על הרקע הזה היא מרגישה בנוח לאשש את תחזית ההכנסות של 100 מיליון דולר ל-2017.

החברה נסחרת לפי שווי של כ-932 מיליון שקל. בשנה האחרונה טיפסה מניית קמהדע בהתמדה והוסיפה 72% לערכה.

המוצר העיקרי של קמהדע הוא תרופת הגלסיה הניתנת בעירוי לטיפול בחולים במחלת האמפיזמה התורשתית. התרופה משווקת בעיקר דרך הסכם שיווק עם חברת שייר, והתחזיות של קמהדע מבוססות בעיקר על מכירת מוצרים לשייר במסגרת הסכם זה. הערכת החברה היא כי הכנסותיה ממוצר זה יעמדו על 76-78 מיליון דולר ב-2017, כלומר ימשיכו לתפוס חלק גדל והולך מפעילות החברה.

"אם מניחים כי אמנם היו אמורות הכנסות הרבעון לעמוד על 23.1 מיליון דולר (כולל ההכנסות הנדחות), הרי שמדובר בגידול של 59% לעומת הרבעון המקביל. "אם מתייחסים גם להכנסה הנדחית, הרי שהסכום הכולל תומך בתחזית שלנו ל-2017", אמר בהודעת החברה עמיר לונדון, מנכ"ל קמהדע.

ההכנסות הנדחות קשורות למוצר המוביל של החברה, ובינתיים ההכנסות מן המוצרים הנוספים של החברה, הנחשבים למוצרי המתח הרווחים הנמוך שלה, עלו ב-36% ל-5 מיליון דולר ומנעו צלילה דרמטית עוד יותר בהכנסות.

הרווח הושפע גם הוא מדחיית ההכנסות. הרווח הגולמי עמד על 2.3 מיליון דולר בלבד, ירידה של 52%. ההפסד עמד על 4 מיליון דולר, לעומת 2.3% בתקופה המקבילה. סביר להניח כי אם הכל ילך כמתוכן מבחינת ההכרה בהכנסות, ברבעון הקרוב נראה עליה לא-מייצגת ברווחיות.

במהלך חצי השנה הקרובה מצפה קמהדע לאבן דרך מהותית מאוד עבורה - אישור (או אי אישור) המוצר שלה לטיפול באמפיזמה תורשתית הניתן בשאיפה (לעומת המוצר הנוכחי הניתן בעירוי). אם וכאשר יאושר, מוצר זה ישווק באירופה על ידי חברת Chiesi, בנפרד מן ההסכם עם שייר. נציין כי הניסוי שערכה קמהדע במוצר זה נכשל בהשגת היעד העיקרי שלו, אולם החברה טענה כי מדובר ביעד מיושן, שנקבע בתחילת הניסוי לפני שנים, ואילו אחד היעדים המשניים של הניסוי, בו הושגו תוצאות טובות, הוא היעד הרלוונטי באמת.

לכן, לאחר שיחה עם הרשויות, החליטה להגיש את המוצר לאישור בכל זאת, ללא ניסוי גדול נוסף. בחודשים הקרובים נדע, כאמור, האם ההימור הזה השתלם. אם המוצר יאושר, עשויות הכנסות החברה לקפוץ. אם לא - הן צפויות להמשיך לצמוח בשיעורים נמוכים בשנים הקרובות.

ב-29 באוגוסט אמורה קמהדע לקבל תשובה מה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקאית, לגבי אישור המוצר שלה לטיפול בכלבת, אשר כבר נמכר על ידי קמהדע במספר מדינות בעולם והוא מיועד לשיווק על ידי חברת Kedrion. מוצר זה מיועד לשוק פוטנציאלי קטן יחסית למוצרים האחרים של החברה, המוערך בכמה מאות מיליוני דולרים בארה"ב כולה וכבר מכיל מתחרה אחד, אולם הוא יכול לעזור לחברה להפחית את התלות שלה במוצר המוביל לאמפיזמה.

קמהדע חשפה בהודעה לעיתונות תחום פעילות חדש אפשרי למוצר ה-AAT, המוצר המוביל שלה - תחום שימור פעילות כבד בעת השתלה.

בסוף הרבעון עמדה יתרת המזומן של החברה על 28.6 מיליון דולר, זהה לשנה שעברה.