נעילה שלילית בבורסה בת"א; מניית טבע איבדה 4.3%

ירידות בבורסות אירופה, מגמה חיובית בוול סטריט ■ בזק: ההכנסות ירדו בכ-4% ברבעון הראשון, המניה ירדה ב-0.65% ■ פורסייט זינקה בכ-9%

בורסת תל אביב / צלם: בלומברג
בורסת תל אביב / צלם: בלומברג

הבורסה בת"א ננעלה היום (ה'), יום המסחר האחרון השבוע, בירידות שערים, בהתאם למגמה השלילית שמאפיינת את המסחר בבורסות אירופה ובוול סטריט, על רקע החשש מפני השערורייה הפוליטית החדשה בבית הלבן. 

 

האם השווקים איבדו אמון בטראמפ? זו השאלה המרכזית ששואלים את עצמם המשקיעים כעת, לאחר שהמדדים המובילים בוול סטריט סגרו אתמול את היום הגרוע ביותר מזה כ-8 חודשים, עם ירידות של עד כ-2.6%, זינוק חד של כ-40% במדד ה-VIX (מדד הפחד) ובריחה לנכסי מקלט כגון הין היפני, הזהב והאג"ח הממשלתיות.

העצבנות בשווקים פרצה על רקע השערורייה התורנית בבית הלבן: יממה לאחר שדווח כי הנשיא טראמפ הדליף מידע מודיעיני סודי לבכירים רוסים, פורסם כי הוא דרש מראש ה-FBI שהדיח ג'יימס קומי לעצור את החקירה שהבולשת מנהלת נגד יועצו לשעבר מייקל פלין.

יוטב קוסטיקה, הכלכלן הראשי במור בית השקעות מציין כי: "כל עוד השערוריות האחרונות של טראמפ ישארו בכותרות, סביר שנמשיך לראות לחץ שלילי על שוק המניות שחווה ראלי ללא תיקון משמעותי זה תקופה ארוכה ונמצא ברמות שיא. עדיף להיות זהירים בשלב זה ולהמתין לרגיעה בהתרחשויות מוושינגטון. על אף הריקושטים השליליים שהשוק המקומי עשוי לספוג בימים הקרובים,להערכתנו שוק המניות המקומי נותר מעניין ביחס לחו״ל אך עם זאת האפיק הקונצרני בדירוגים הבינוניים ומטה נראה פחות אטרקטיבי להשקעה".

מניות הפארמה חזרו עם פערי ארביטראז' שליליים והכבידו על המעו"ף. נציין את טבע , אופקו , מיילן  ופריגו .

בזק  דיווחה היום על הכנסות של כ- 2.45 מיליארד שקל ברבעון הראשון, בהשוואה לכ-2.56 מיליארד שקל ברבעון הראשון אשתקד, ירידה של כ-4.1%. הרווח הנקי ברבעון הראשון הסתכם בכ-350 מיליון שקל בהשוואה לכ-288 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד, עלייה של כ- 21.5%.