מס הכנסה דורש מאורבוטק 207 מיליון שקל; המניה מאבדת גובה

אורבוטק דיווחה לרשות לני"ע האמריקאית כי חוקרי מס הכנסה פשטו על משרדיה ותישאלו מספר עובדים, לרבות בכירים

אשר לוי, מנכ"ל אורבוטק / צילום: איל יצהר
אשר לוי, מנכ"ל אורבוטק / צילום: איל יצהר

חברת אורבוטק  הודיעה היום (ב') לרשות ניירות ערך האמריקאית (ה-SEC) כי קיבלה דרישת תשלום ממס הכנסה הישראלי בהיקף של 207 מיליון שקל (58 מיליון דולר). המניה נופלת בוול סטריט בעקבות ההודעה.

מס הכנסה החל לאחרונה בבדיקה מקיפה של דיווחי אורבוטק לשנים 2012-2014, ובסיומה של הבדיקה הוציא שומת מס ובעקבותיה דרישת תשלום של 207 מיליון שקל, שהם 58 מיליון דולר. במקביל הודיעה החברה כי חוקרי מס הכנסה פשטו על משרדיה ובחנו מסמכים ותשאלו עובדים, לרבות בכירים בחברה.

החברה דיווחה כי היא מאמינה שדיווחיה היו נכונים, וכי בכוונת יועצי המס שלה לבחון את קביעות מס הכנסה.

אורבוטק דיווחה בימים האחרונים על תוצאות הרבעון הראשון של השנה. מבלי להידרש לדוח עצמו, הרי שעולה ממנו כי בקופת החברה יש כיום 201 מיליון דולר במזומן, כך שדרישת התשלום של רשות המסים מהווה כרבע מיתרת המזומנים של החברה. 

מאורבוטק נמסר בתגובה: "לאורבוטק יש מחלוקת מקצועית ועקרונית עם רשות המסים בנוגע למספר סוגיות מיסוי, אשר יישום עמדת רשות המסים לגביהן עלול לגרור את החברה להוצאה כספית גדולה ובלתי מוצדקת, וזאת תוך התעלמות מעמדות מקצועיות מקובלות ומגורמים רבים הנוגעים להיותה של אורבוטק חברה גלובלית הפועלת במדינות רבות, במקביל למחויבותה הבלתי מסויגת למשק הישראלי.

"החברה פעלה לאורך התקופה המדוברת בהתאם לדין ולפרקטיקה בתעשייה בארץ ובעולם, וככל שנדרשה לכך, גם על-פי חוות-דעת של מומחי מס, ומשכך, החברה בטוחה בעמדותיה וביישום מדיניותה כפועל יוצא מכך, והכול כפי שמתבטא בתוצאות הכספיות של החברה לאורך השנים הרלוונטיות. בכוונת החברה לערער על שומת המס ולמצות את כל האמצעים העומדים לרשותה. החברה משתפת פעולה עם רשות המסים במסגרת חקירתה".