עבודות שירות ומאסר על-תנאי לבעלי מסעדת "דיאנא" לשעבר

הבעלים לשעבר של מסעדת "דיאנא" בנצרת, דוחול ספדי, נידון ל-5 חודשי עבודות שירות, 6 חודשי מאסר על-תנאי וקנס של 45 אלף שקל בגין עבירות של אי-הגשת דוחות למע"מ במועד

דוחול ספדי ומיכל וקסמן/ צילום: דניה ויינר
דוחול ספדי ומיכל וקסמן/ צילום: דניה ויינר

5 חודשי עבודות שירות, 6 חודשי מאסר על-תנאי וקנס כספי של 45 אלף שקל נגזרו בבית משפט השלום בנצרת על הבעלים לשעבר של מסעדת "דיאנא" בנצרת, דוחול ספדי, זאת בגין עבירות של אי-הגשת דוחות למע"מ במועד על-פי הדין. את המדינה ייצגה בתיק עו"ד אלאא נעאמנה רבאח ממע"מ נצרת.

כמפורט בגזר הדין, ספדי היה המנהל של החברה שהפעילה את מסעדת "דיאנא" החל משנת 2004 ועד לשנת 2011 בה נסגרה המסעדה. במהלך התקופה שבין 2011-2009 לא הגיש ספדי במועד 3 דוחות למע"מ. את הדוח בגין 6/10 הגיש באיחור של 66 ימים, את הדוח בגין 10/10 הגיש באיחור של 58 ימים, ואת הדוח בגין 7/11 הגיש באיחור של 227 ימים.

כמו כן, ספדי צבר חוב של כ-140 אלף שקל למע"מ שלא הוסר עד למתן גזר הדין. בעבר הושתו על הנאשם קנסות מינהליים בגין איחור בדיווח, אך לא היה באלה להרתיעו מלבצע את העבירות שוב.

השופטת עדי במביליה-אינשטיין ציינה בגזר הדין "מדובר בעבירות קלות לביצוע אך קשות לגילוי, ומשכך קיימת חשיבות להטלת ענישה מרתיעה בעת גילוי לשם הרתעת הנאשם ועבריינים בכוח".