ביזארי ומהפכני: פיתוח ישראלי שהפך לסיפור הצלחה

הסטארט-אפ הישראלי Hargol FoodTech, שמייצר אבקה העשויה מחרגולים המשמשת לייצור מגוון מוצרי מזון בריא כמו עוגיות, רטבים לפסטה וחטיפי אנרגיה, זכה במקום הראשון בתחרות סטארט-אפים בינ"ל מתוך למעלה מ-150 חברות

חגבים/ צילום: שאטרסטוק
חגבים/ צילום: שאטרסטוק

הסטארט-אפ הישראלי, Hargol FoodTech (חרגול פוד טק), זכה בגמר תחרות הסטארט-אפים העולמית Get In The Ring, שנערכה בסוף השבוע החולף בסינגפור. בתחרות השתתפו 151 חברות שייצגו יותר ממאה מדינות. לגמר שהתקיים בתאריך 19 במאי העפילו שלוש חברות ישראליות.

חרגול פוד טק זכתה במקום הראשון בקטגוריה של חברות ששווין נע בין חצי מיליון ל-2.5 מיליון אירו. היא התמודדה בגמר מול חברה הולנדית, שפיתחה אפליקציה לניהול עובדים בחברה, אבל לא היה להולנדים סיכוי מול המוצר המפתיע של החברה הישראלית - אבקת חגבים.

חרגול פוד טק הקימה בשנת 2016 בישראל את החווה המסחרית הראשונה בעולם לגידול חגבים. החברה משווקת אבקות חלבון מחגבים, כרכיב לתעשיית המזון האמריקאית. לקוחות החברה מפתחים מגוון מוצרי מזון בריא על בסיס רכיב החלבון מחגבים: חטיפי אנרגיה, שייק חלבון לספורטאים, עוגיות, רטבים לפסטה ועוד.

לדברי נציגי החברה, "את החגבים שמגדלים בחברה מייבשים וטוחנים לאבקת חלבון עשירה עם יותר מ-72% חלבון ועם כל חומצות האמינו הנדרשות לבני-אדם. את אבקת החלבון מוכרת החברה ליצרני מזון בשוק האמריקאי שמשתמשים בה להפקת מוצרי מזון".