מזגן עילי: טורנדו - הפרסומת הזכורה והאהובה ביותר השבוע

גיאוקרטוגרפיה: הקמפיין לפיוז טי היה המושקע ביותר השבוע עם 1.5 מיליון דולר, אך לא השתלב כלל בדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות

קמפיין טורנדו / צילום מסך
קמפיין טורנדו / צילום מסך

בדרך-כלל לחץ בפרסום בטלוויזיה וצפיפות פרסומות מביאים לנתוני זכירות ואהדה נמוכים, אבל השבוע נרשמה אהדה גבוהה יחסית למספר לא קטן של פרסומות. בימים כתיקונם מדד הזכורות והאהובות מציג פרסומת או שתיים עם נתוני אהדה דו-ספרתיים, ורוב הפרסומות מקבלות אחוזים חד-ספרתיים לא גבוהים. אך רותם סלע מוכיחה את עצמה שוב כדמות אהובה, והפרסומת למזגני טורנדו בכיכובה מדורגת בראש הפרסומות האהובות. הפרסומת, באמצעות מקאן תל-אביב, רושמת שיעור אהדה של 24% - הנמוך בכ-10% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות.

הפרסומת של טורנדו היא גם הזכורה ביותר, בשבוע שבו שיעורי הזכירה באופן כללי נמוכים - כנראה בגלל עומס הקמפיינים. יש להניח כי העובדה שהסדרה "להיות איתה" בכיכובה של סלע תורמת בעקיפין גם לזכירות הפרסומת, שרושמת שיעור זכירה של 6.1% - הנמוך בכ-7% מהממוצע החצי-שנתי.

דבר נוסף חריג השבוע הוא התאימות במיקומים של האהדה והזכירות גם במקום השני: הפרסומת ל-yes, אף היא של מקאן תל-אביב, ממוקמת במקום השני גם בזכירות וגם באהדה.

דווקא הקמפיין המושקע ביותר השבוע - לפיוז טי - אינו משתלב בדירוג כלל. בקמפיין, באמצעות גליקמן-שמיר-סמסונוב, הושקעו השבוע על-פי יפעת בקרת פרסום כ-1.5 מיליון דולר במחירי מחירון - פחות מהקמפיין המושקע ביותר בשבוע שעבר, לפלאפון, שבו הושקעו כ-2 מיליון דולר.

עוד עולה מנתוני יפעת כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו גבוה ממספרן לפני שבוע, ועומד על 668 לעומת 563. סך התקציבים שהושקעו השבוע גבוה ממה שהושקע לפני שבוע, ועומד על כ-65 מיליון דולר לעומת כ-56 מיליון דולר.

זכורות
 זכורות