לסיכו גייסה 72 מיליון ש' - הנפקת ה-IPO השישית בת"א השנה

חברת התשתיות של משפחת לשמן הונפקה לפי שווי של 190 מיליון שקל "לפני הכסף" ■ המניה צפויה להתחיל להיסחר בבורסה בימים הקרובים

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

גל ההנפקות הראשוניות (IPO) בבורסה בתל-אביב נמשך, והאחרונה להצטרף למגייסות ההון היא חברת התשתיות לסיכו (Lesico), שנמצאת בשליטת משפחת לשמן.

לסיכו עדכנה בסוף השבוע על הבטחת גיוס של כ-72 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כ-190 מיליון שקל "לפני הכסף" - ומנייתה צפויה להתחיל להיסחר בבורסה בימים הקרובים. בין הגופים המוסדיים שלקחו חלק בהנפקה, ניתן למצוא את אלטשולר שחם, הלמן אלדובי, הפניקס, מגדל וחברות נוספות.

לצדה של לסיכו, חברה נוספת שצפויה להצטרף לבורסה בזמן הקרוב היא חברת רשתות ותשתיות התקשורת טלרד נטוורקס, שכבר דיווחה על גיוס של כ-80 מיליון שקל שהבטיחה בשלב המוסדי של הנפקתה, לפי שווי של כ-340 מיליון שקל "אחרי הכסף" (בד בבד עם הצעת מכר בהיקף דומה של בעלי המניות בחברה, בראשות קרן פורטיסימו).

לסיכו וטלרד צפויות להגדיל את מספר החברות שהצטרפו מתחילת 2017 לבורסה בתל-אביב באמצעות הנפקת אקוויטי ראשונית לשש, לאחר שמתחילת השנה גייסו בדרך זו שותפות רציו פטרוליום, חברת הפצת התרופות נובולוג, חברת הנדל"ן מנרב פרויקטים וקרן הריט מניבים. על הפרק עומדות כמה הנפקות אקוויטי נוספות המתוכננות בקרוב, ובהן של יצרנית המל"טים אירונאוטיקס ושל חברת שירותי התעופה גלובל כנפיים.

לקראת ההנפקה בלסיכו ציינו כי התמורה שתקבל, תשמש את החברה "בהתאם להחלטות דירקטוריון", וכן "בין היתר, לצורך הגדלת בסיס ההון של החברה לצורך צמיחה". עוד עולה מהתשקיף של לסיכו, כי "בכוונת החברה לפעול, בסמוך לאחר ההנפקה וכפוף להשלמתה, לחלוקת דיבידנד לבעלי מניותיה בסך כ-15 מיליון שקל".

לסיכו היא חברה משפחתית, הנמצאת בשליטת היו"רים המשותפים יחיאל ויהודה לשמן (הראשון מחזיק ב-38% מהון המניות והשני ב-35.5%). מנכ"ל החברה הוא איל לשמן (בנו של יחיאל), המחזיק ב-7.5% מההון, ורובי לשמן, בנו של יהודה, מכהן בתפקיד סמנכ"ל לתחום זכיינות ואחזקה, ומחזיק ב-10%.

מדוחות החברה עולה כי שני היו"רים זכאים לשכר חודשי בעלות של 83 אלף שקל כל אחד, המנכ"ל זכאי לשכר חודשי בעלות של 96 אלף שקל ולבונוס בשיעור של 3% מהרווח השנתי (כ-600 אלף שקל בשנת 2016), והסמנכ"ל, רובי לשמן, זכאי לשכר בעלות של 82 אלף שקל בחודש ובונוס בשיעור של 1% מהרווח.

לסיכו, שהוקמה ב-1969, פועלת בכמה תחומים הקשורים לתשתיות באמצעות כמה חברות בנות - בין השאר, בתשתיות והנדסה אזרחית (בעיקר ריתוכי מסילות רכבת).

לסיכו

תחום פעילות: תשתיות ובנייה

בעלי שליטה: משפחת לשמן

מנכ"ל: איל לשמן

הכנסות: 404 מיליון שקל

רווח נקי: 16.5 מיליון שקל

הון עצמי: 70 מיליון שקל