הגימיק מיצה את עצמו? ירידה של 30% ברווחי קופיקס ברבעון

הרשת, שנמצאת בשליטת איש העסקים אבי כץ, רשמה רווח של 814 אלף שקל ברבעון הראשון של 2017

אבי כץ בסניף קופיקס/ צילום:איל יצהר
אבי כץ בסניף קופיקס/ צילום:איל יצהר

האם הרוח יוצאת ממפרשי רשת בתי הקפה קופיקס , שחרטה על דגלה את הורדת יוקר המחיה? קופיקס, המפעילה רשת של בתי קפה ומרכולים מוזלים, הציגה תוצאות חלשות לרבעון הראשון של 2017, למרות הקפצת מחיר המוצרים בבתי הקפה שלה מ-5 ל-6 שקלים במהלך חודש פברואר השנה. הרשת, שנמצאת בשליטת איש העסקים אבי כץ, רשמה רווח של 814 אלף שקל ברבעון, ירידה של 30% לעומת הרווח ברבעון המקביל אשתקד.

החברה מפעילה כיום 133 סניפי בתי קפה (באמצעות החברה-הבת אורבן קופיקס, מתוכם 120 מופעלים על-ידי זכיינים) ו-29 מרכולים באמצעות רשת סופר קופיקס. לצד עלייה של 50% בהכנסות לכ-78 מיליון שקל, רשמה קופיקס קפיצה של 145% בהוצאות תפעול, מכירה ושיווק לרמה של כ-14.5 מיליון שקל, מה שתרם לירידה חדה ברווחיות.

הכנסות המרכולים צמחו ב-138%

קופיקס ניצלה את התקנות החדשות של הרשות לניירות ערך ופרסמה דוח מצומצם, ממנו עולה כי פעילות בתי הקפה הניבה הכנסות של כ-29 מיליון שקל, ירידה של 8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בעוד ההכנסות מפעילות המרכולים צמחו ב-138% ועמדו על כ-50 מיליון שקל.

הרווח הגולמי מפעילות בתי הקפה עמד על כ-5 מיליון שקל, ומפעילות המרכולים על 11.5 מיליון שקל. אולם בשורה התפעולית רשמה החברה רווח של כ-2 מיליון שקל מפעילות בתי הקפה, לצד הפסד של כמיליון שקל מפעילות המרכולים.

כאמור, בחודש פברואר העלתה קופיקס ב-20% את מחירי המוצרים בבתי הקפה שלה ל-6 שקלים, מהלך שבינתיים לא הוכיח את עצמו. ההתייקרות בוצעה בכל הסניפים של קופיקס, כשהמוצרים בסניפי סופר קופיקס נותרו בינתיים במחיר בסיסי של 5 שקלים. מניית קופיקס הגיבה היום (ה') לדוחות בירידה של יותר מ-3%. החברה נסחרת בבורסה לפי שווי של כ-170 מיליון שקל.

בשבוע שעבר הודיעה קופיקס, חצי שנה אחרי שנכנסה לפעילות ברוסיה, על חבירה לקבוצת משקיעים ועל הקמת חברת החזקות לצורך פיתוח והקמה של רשתות בתי קפה שלה בעולם יחד עם שותפיה ברוסיה. רשת קופיקס (אורבן קופיקס), שהקימה סניפים ברוסיה באוקטובר האחרון, חתמה על הסכם עם המשקיעים שעימם חתמה על ההסכם לפתיחת סניפי הרשת ברוסיה.

כיום פועלים 6 בתי קפה של רשת קופיקס במוסקבה, מתוכם שניים בהפעלה עצמית, וארבעה מופעלים על-ידי זכיינים. בנוסף, נחתמו 17 הסכמים לפתיחת סניפים על-ידי זכיינים. במסגרת מזכר ההבנות המותנה שנחתם, סוכם כי קופיקס והמשקיעים יקימו חברת החזקות שבאמצעותה תנוהל פעילות המיזם הבינלאומי, כאשר קופיקס תחזיק ב-30% מהון המניות במיזם החדש ללא השקעה כספית מצידה, והמשקיעים יחזיקו ב-70% מהון המניות של חברת ההחזקות.

על-פי ההסכם, חברת ההחזקות, בעלת זכויות השימוש הבלעדיות בשם ובסימן המסחר cofix, תקים לבד או יחד עם שותפים חברה-בת בכל מדינה שבה יוחלט לפעול במסגרת המיזם, ואשר באמצעותה תנוהל הפעילות במדינה הרלוונטית בפורמט פעילות הדומה לפעילות בתי הקפה של קופיקס בישראל.

תוצאות הרבעון של קופיקס
 תוצאות הרבעון של קופיקס