עוד לא חימם את הכיסא: קרא יבדוק התחרות בטלפוניה

קרא טוען כי יש לבדוק את הרלוונטיות של הטלפוניה לתחרות ■ בהתחשב בכך שאין לו מושג על מה מדובר - מעניין מי ומה עומד מאחורי הצהרה כזו ביומו הראשון בתפקיד

שר התקשורת החדש איוב קרא עוד לא הספיק לחמם את הכיסא, וכבר אפשר להבין לאן נושבת הרוח מכיוונו. בהודעה ראשונה שמפרסם היום (ה') שר התקשורת, הוא מבהיר כי "לאור תמורות הנוגעות לחלופות לשירותי טלפוניה ולשינויים בהיקפי הביקוש ומידת החשיבות של שירות זה לתחרות, ומאחר שחשיבות שירות זה לתחרות השתנתה דרמטית מאז תחילת הדיונים בעניין, הנחה השר את מנכ"ל משרד התקשורת לבחון בתום השנה את רלוונטיות תיק שירות הטלפוניה, כחלק מהשירותים הנכללים בשוק הסיטונאי". 

במילים אחרות, מה שקרא מתכוון לעשות זו הצהרת כוונות לסיכול ממוקד לתחרות בטלפוניה, עוד לפני שהבין בכלל על מה מדובר. קשה להימנע מהמסקנה שמישהו הוליך אותו לפרסם את הדברים האלה, שכן הטלפוניה על בסיס תשתיות בזק במכירה חוזרת עדיין לא התחילה אפילו, והנה השר כבר ממהר להכריז כי דווקא את הנושא הזה הוא מתכוון לבדוק מחדש.

מבלי שיידע ולו פסיק מהיסטוריית הטיפול של המשרד בנושא הטלפוניה, ומבלי שיבין בכלל על מה מדובר ואיך נולד הדבר, ממהר קרא להכריז הכרזות שפשוט אי-אפשר שלא לראות שמישהו דאג להשתיל לו אותם בהודעה הראשונה שהוא מפרסם. קרקס - פשוט אין מילה אחרת לתאר את ההתנהלות הזו. 

בהודעה שמפרסם משרד התקשורת הוא חוזר למעשה על אותם סיסמאות שחוקות של השקעה בתשתיות, מציאת פתרונות בעולם שידורי הספורט, המשך רפורמת השוק הסיטונאי וכמובן ביטול ההפרדות המבניות בבזק ובהוט, כחלק מעבודת הצוות המשותף למשרד התקשורת והאוצר.