אישום: עמיקם הדר בדה חקירות כדי לקבל שכר-טרחה במירמה

מואשם בקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, התחזות כעובד הציבור ועבירות נוספות

שוחד / צילום: Shutterstock
שוחד / צילום: Shutterstock

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (א') כתב אישום כנגד עמיקם הדר ושני נאשמים נוספים, בטענה כי בדו חקירות פליליות כדי לקבל במירמה שכר-טרחה.

השלושה, כל אחד לפי חלקו בכתב האישום, מואשמים בעבירות קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, התחזות כעובד הציבור ועבירות נוספות.

לפי כתב האישום, שהוגש בידי עו"ד נעמה תור-זאבי, ב-9 מקרים הדר פעל נגד מתלוננים שונים שהיו לקוחותיו, שכנו, תלמידתו, חברו ועוד, תוך ניצול מעמדו כעורך דין וניצול הידע שברשותו על חייהם האישיים.

לפי האישום, הדר ליקט מהמתלוננים פרטי מידע על חייהם, זיהה נקודת תורפה ובדה חקירה פלילית בעניין על-מנת לקבל מידיהם במרמה שכר-טרחה עבור טיפול לכאורה בתיקים הפיקטיביים.

בחלק מן המקרים, נטען, שידל הדר את שני הנאשמים האחרים לסייע לו לקיים את מצג-השווא, בכך שיצרו קשר עם המתלוננים והתחזו לנציגי המשטרה המתקשרים לזמן את המתלוננים לחקירות בתיקים הפיקטיביים שבדה הדר. בחלק מן המקרים אף זייף הדר מסמכים רשמיים מחוקרים במשטרת ישראל הנחזו להיות מסמכי סגירה בתיקים הפיקטיביים, וזאת כדי לקיים את מצג-השווא בפני המתלוננים.

בסך-הכול, נטען, הדר קיבל לידיו במירמה בנסיבות מחמירות כ-100,000 שקל וניסה לקבל סכומי כסף נוספים. 

"פגיעה בקדושת תפקידו של הסנגור" 

בבקשה המעצר כתבה עו"ד תור-זאבי: "עיון בכתב האישום המיוחס למשיב מגלה שיטה ענפה, מתוחכמת וחוזרת על עצמה ממש כעל כמודל עסקי, להונות אנשים שבאו במגע תמים עם המשיב. לא זו אף זו, מדובר באנשים שחיפשו את עצת המשיב ואת שירותי ההגנה המשפטיים שלו בצר להם, בעת משבר וצרה... המשיב הסב נזק לציבור כולו ולקדושת תפקידו של הסנגור הפלילי, כאשר מעל בתפקיד והשתמש בו כפלטפורמה לביצוע עבירות כלפי מי ששמו בו מבטחם במסגרת אותו התפקיד ממש.

"האמור לעיל מגלה מסוכנות מובהקת בתחום עבירות המירמה ומקים חשש גם למסוכנות בתחום השיבוש וההשפעה על עדים. דמות המשיב העולה מחומר הראיות היא דמות של אדם כריזמטי, בעל כוח שכנוע, ערמומי ומתוחכם, אשר לא נרתע ולא בחל אף לא באמצעי זיוף והתחזות נועזים וחמורים כדי לממש את תאוות-הבצע שלו".