אורמת תמכור חשמל בהיקף פוטנציאלי של 95 מיליון דולר בשנה

חברת האנרגיה הגיאותרמית תמכור לרשות החשמל של דרום קליפורניה 150 מגוואט של חשמל, שישמשו את אגף המים והחשמל של העיר לוס אנג'לס

מפעל ספאנטק בארה"ב / צילום: רון שטיינבלט
מפעל ספאנטק בארה"ב / צילום: רון שטיינבלט

חברת האנרגיה הגיאותרמית אורמת חתמה על חוזה החשמל הגדול ביותר בתולדותיה, שעשוי להגיע ל-95 מיליון דולר בשנה כאשר יופעל במלואו.

אורמת דיווחה ביום חמישי כי חברה בת בבעלותה קיבלה את האישור הסופי הנדרש לחתימת חוזה למכירת חשמל עם רשות החשמל של דרום קליפורניה (SCPPA). במסגרת חוזה החשמל תרכוש הרשות 150 מגוואט של חשמל, אשר ייוצר על ידי פורטפוליו של תחנות גיאותרמיות חדשות וקיימות של החברה. SCPPA תמכור את כל התפוקה לאגף המים והחשמל של העיר לוס אנג'לס.

מכירת החשמל במסגרת החוזה תתחיל ברבעון הרביעי של השנה, וכל הפורטפוליו צפוי להיות מחובר לרשת עד לסוף 2022. היקף חוזה החשמל הוא 150 מגוואט עם מינימום של 135 מגוואט ופוטנציאל מקסימלי של 185 מגוואט. החוזה הוא לתקופה של כ-26 שנים, ויפוג בסוף 2043. החוזה נושא תעריף קבוע של 75.5 דולר למגוואט שעה.

אורמת  נסחרת כיום בניו יורק ובתל אביב לפי שווי חברה של כ-3 מיליארד דולר.

"אנו נרגשים לקבל את האישור הסופי עבור חוזה ראשון מסוגו לפורטפוליו של נכסים עם מבנה ייחודי, שתומך בתוכניות הצמיחה ארוכות הטווח להרחבת הפעילות הגיאותרמית שלנו בארה"ב", אמר מנכ"ל אורמת, יצחק אנג'ל. "חוזה זה יאפשר לנו הן להקים במקביל כמה פרויקטים חדשים והן להבטיח פעילות יציבה של כמה תחנות גיאותרמיות קיימות. אנו שמחים להיבחר זו הפעם השישית על ידי SCPPA, ומעריכים מאוד את האמון שלהם באורמת".

התקשורת המקומית בקליפורניה דיווחה על החוזה. ראש עיריית לוס אנג'לס, אריק גרסטי (Garcetti), שלח עקיצה לבית הלבן על רקע החלטת הנשיא דונלד טראמפ לפרוש מהסכם פריז למאבק בהתחממות הגלובלית. בעיתון Pasadena Independent צוטט ראש העיר, שאמר: "הבטחנו לתושבי לוס אנג'לס שנוותר על התלות בפחם, ופרויקטים כאלה הם בדיוק הדרך שבה נעשה זאת. וושינגטון אולי קוברת את ראשה בחול, אבל באימוץ אנרגיה גיאותרמית ואנרגיות מתחדשות אחרות, אנו מוכיחים שערים יכולות להוביל, ויובילו, את המאבק נגד השינוי האקלימי".

חוזה של מיליוני דולרים לרדוור

חברה ישראלית נוספת שהודיעה ביום חמישי על הסכם משמעותי היא רדוור, המספקת פתרונות לזמינות, ביצועים גבוהים ואבטחת רשתות תקשורת ארגוניות, מרכזי מחשוב ואפליקציות. החברה, המנוהלת על ידי רועי זיסאפל, דיווחה על החוזה הגדול ביותר בתולדותיה, המוערך במיליוני דולרים לתקופה של שלוש שנים.

העסקה נחתמה עם ספקית רשתות אספקת תוכן גדולה, ובמסגרתה תספק רדוור מוצרי חומרה נוספים, מנוי לעדכוני אבטחת סייבר ושירותי תחזוקה למוצרי החומרה. רדוור נסחרת כיום בנאסד"ק לפי שווי חברה של 769 מיליון דולר.

תוצאות הרבעון של ספאנטק 6-17
 תוצאות הרבעון של ספאנטק 6-17