נעילה שלילית בבורסה בת"א; מניית בזן עלתה ב-3%

מגמה שלילית בבורסות אירופה, מגמה מעורבת בוול סטריט ■ דרמה לילית בפריגו: המנכ"ל הנדריקסון עוזב את תפקידו מבלי שמונה לו מחליף ■ שבוע עמוס בשווקים

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסת תל-אביב ננעל היום (ג') בירידות שערים, על רקע המגמה השלילית בבורסות אירופה והמגמה המעורבת בוול סטריט.

 

בשווקים ממשיכים לעסוק בשאלה האם הפדרל ריזרב יעלה את הריבית בארה"ב כבר בפגישתו הקרובה בהמשך החודש. לאחר דוח התעסוקה החלש שפורסם בסוף השבוע האחרון אומנם פחתו הסיכויים לכך על פי החוזים העתידיים, אך רבים בשוק מאמינים כי הבנק המרכזי האמריקאי יבחר לקחת צעד קדימה ולהעלות שוב את הריבית.

עוד לפני הפד, שבוע סוער מצפה לפעילי וסוחרי השוק - שבוע שעשוי לטלטל את השווקים הפיננסיים. עדותו בקונגרס של ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי ביום ה' עשויה לחשוף עוד טפח בנוגע לממשל טראמפ, והבחירות בבריטניה וישיבת הריבית של הבנק האירופי המרכזי באותו יום.

יש המעריכים כי השלישייה הזו עשויה לעצור את רצף שבירת השיאים בשוקי המניות.

יו"ר פעילים חנה פרי-זן ציינה היום בכנס של החברה "על רקע העתיד שאינו ברור, אנו מאמינים במשק הישראלי. על כן, תיק ההשקעות המומלץ מכיל עדיפות ברורה למניות ואג"ח בישראל, תוך שילוב חשיפה זהירה למניות בארה"ב ואירופה". מנכ"לית פעילים רבקה אלגריסי הדגישה בדבריה כי "מדד ת"א 90 משקף באופן המדויק ביותר את הכלכלה הישראלית, ועלה ב-19% מתחילת השנה". אלגריסי סיימה את דבריה בהמלצה חמה למנהלי ההשקעות: "בימים אלו יש לתת משקל עודף לחברות ישראליות, בעיקר בתחומי הצריכה הפרטית והטכנולוגיה".

דרמה לילית בפריגו : המנכ"ל ג'ון הנדריקסון מסיים את תפקידו מבלי שמונה לו מחליף. 

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]