המכוניות והדגמים הפופולריים ביותר באירופה ובישראל היום

אם תהיתם מהי המכונית הפופולרית ביותר ישראל ובכל אחת ממדינות אירופה, יש מישהו שכבר בדק זאת עבורכם: נתונים חדשים שהתפרסמו במגזין הבריטי "אוטוקאר" שופכים אור על ההעדפות המוטוריות של תושבי אירופה

חדשות הרכב,דגמים פופולארים , רנו קליאו / צילום : נט קאר שואו
חדשות הרכב,דגמים פופולארים , רנו קליאו / צילום : נט קאר שואו

אם גם אתכם מעניין איזו מכונית הכי פופולרית במדינה האירופית בה אתם עתידים לבקר, מישהו כבר עשה את העבודה בשבילכם. קודם כל מסתבר, לפעמים, שסטריאוטיפים הם באמת נכונים, והאירופים באמת אוהבים את המכוניות שלהם עם דלת חמישית, מה שקרוי בעולם הרכב האצ'בק.

רנו קליאו, לדוגמה, היא המכונית הנמכרת ביותר השנה בלא פחות מחמש מדינות אירופיות, בהן ארץ מוצאה של קליאו, צרפת, אך גם הולנד, פורטוגל, קרואטיה וסלובניה. גולף של פולקסווגן מככבת גם היא בשנת 2017 בלא פחות מחמש מדינות, בהן כמובן ארץ מוצאה גרמניה, אך גם באוסטריה, בלגיה, נורבגיה ולוקסמבורג הקטנה.

באופן כללי, האירופים שומרים אמונים למותגים המקומיים. כך הבריטים קונים עוד ועוד פייאסטות של פורד, הספרדים לא יודעים שובע מסיאט איביזה הקטנה שלהם, האיטלקים מאוהבים בפיאט פנדה, והרומנים שומרים אמונים לדאצ'יה לוגאן. ואל תספרו להם שסיאט היא בכלל בבעלות גרמנית, ושצרפתים מחזיקים במירב מניות דאצ'יה ורוב יצרני הרכב לא בהכרח מייצרים את המכוניות שלהם בארץ מוצאם.

כדי לפגוש במכוניות עם תא מטען נפרד שאנו הישראלים רגילים יותר לראות, נצטרך לנסוע לבקר בצ'כיה שם נפגוש לא מעט אוקטביות של סקודה, או בפינלד ובאסטוניה. תודו שלא דמיינתם שגם בארץ הכי ניטרלית בעולם, שווייץ, גם שם קונים הכי הרבה אוקטביות, שבינינו, גם הן לא בדיוק מכוניות סדאן קלאסיות.

ואם אתם, שוב כמונו, אוהבים לעשות השוואות לישראל, אז מנתוני חברת ג'אטו דיינמיקס המספקת מודיעין עסקי לעולם הרכב, ושהתפרסמו במגזין "אוטוקאר" הבריטי, עולה כי המכונית הנמכרת בישראל בשנת 2016, קיה ספורטאז, לא מופיעה כאחת מלהיטי המכירות ברשימה המופרטת שפורסמה שם. האירים הם היחידים שמזכירים קצת אותנו, לפחות בכל הנוגע להעדפת כלי רכב, עם יונדאי טוסון בראש מצעד המכירות. אבל עזבו את האירים, ניחוש שלנו, רובנו היינו מעדיפים יותר להידמות לשבדים, כי שם המכונית הנמכרת ביותר לשנה זו היא ספינת הדגל של וולוו, S90 או V90.