מני נפתלי וגיא אליהו לבג"ץ: לדחות את עתירת שרה נתניהו

אשת רה"מ ביקשה לאפשר לה לערער על פסקי הדין שניתנו נגדה בביה"ד הארצי, שחייבו אותה לפצות את השניים בעקבות העסקה פוגענית ■ נפתלי ואליהו: "התנהלותה של שרה נתניהו פסולה ומסוכנת לשלטון החוק"

שני עובדי מעון ראש הממשלה לשעבר, מני נפתלי וגיא אליהו, מבקשים מבג"ץ לדחות את העתירה שהגישה רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו לפני כ-3 חודשים, בה ביקשה לאפשר לה לערער על פסק הדין שניתן נגדה בבית הדין הארצי לעבודה.

נתניהו ביקשה לא לדון בערעורים שהגישה המדינה בפרשיות מני נפתלי וגיא אליהו, עד שבג"ץ ימסור החלטה בנושא. לדבריה, פסק הדין שקבע פיצויים לעובדי המעון לשעבר מני נפתלי וגיא אליהו, בעקבות העסקה פוגענית, הוא מוטעה ופוגע בה באופן אישי.

נתניהו ביקשה לערער ללא קשר לערעור שהגישה המדינה על ההחלטה, אולם נשיא בית הדין הארצי לעבודה, יגאל פליטמן, דחה את בקשתה להגיש ערעור בנפרד.

באמצעות עורכות הדין נאוה פינצ'וק-אלכסנדר ונעמי לנדאו, מבקשים נפתלי ואליהו לסלק את הבקשה של נתניהו על הסף. לדבריהם, מדובר בהליך משפטי שנתניהו מבקשת לנהל "ללא כל בסיס, בחוסר תום-לב ובמטרה לערער על קביעות וממצאים עובדתיים שאינם לרוחה, שנקבעו על-ידי בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, להשמיץ ולהכפיש את המשיבים, להרתיע עובדים נוספים מסוגם מהגשת תביעות דומות ולנגח את מערכת בתי המשפט בישראל".

לדברי עורכות הדין, בית המשפט העליון אינו יושב כערכאת ערעור על החלטותיו של בית הדין הארצי לעבודה, והתערבות בהחלטות בית הדין הארצי היא חריגה ביותר ורק במקרים קיצוניים. לדבריהם, ההחלטה של בית הדין שלא לאפשר לנתניהו לערער היא החלטה צודקת ומנומקת, ואין כל מקום להתערב בה.

נפתלי ואליהו מבקשים מבג"ץ לדחות את העתירה ולחייב את שרה נתניהו בהוצאות משפט, "אשר יבטאו את הסלידה מהתנהלותה הדיונית של העותרת כלפי עובדי מעון ראש הממשלה לשעבר, שכל חטאם היה כי התלוננו על התעמרות שסבלו בעת עבודתם במעון הרשמי של ראש ממשלת ישראל, וכי פנו לערכאות על-מנת לעמוד על זכויותיהם". 

לדברי נפתלי ואליהו, כל מטרתה של עתירה זו היא להמשיך בקו פסול ומסוכן כלפיהם וכלפי מערכת בתי המשפט. עוד הם טוענים כי נתניהו מנצלת לרעה את הליכי המשפט בחוסר תום-לב קיצוני. "מעמדה הציבורי של העותרת במקרה הזה אף הופך את התנהלותה הפסולה לסכנה ממשית לשלטון החוק, שכן היא חותרת תחת סמכות בתי הדין לעבודה ומנסה להלך עליהם אימים".