נעילה שלילית בבורסה; סודהסטרים נפלה, פרטנר איבדה גובה

מגמה שלילית בבורסות אירופה ובוול סטריט; הנאסד"ק בולט לשלילה ■ פרטנר יצאה להנפקת מניות ■ מו"מ לילי בבית הזיקוק של פז באשדוד; סוכמו עקרונות בסיס להסכם קיבוצי

בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי
בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ב') במגמה שלילית, על רקע ירידות שערים בבורסות אירופה ובוול סטריט, כאשר מדד הנאסד"ק בולט לשלילה.

 


שלושה אירועים מרכזיים עמדו לנגד עיניהם של המשקיעים בסוף השבוע: הבחירות בבריטניה - שהסתיימו בניצחון של מפלגת השלטון בראשותה של תרזה מיי; עדותו בסנאט של ראש ה-FBI המודח ג'יימס קומי, שניסה לקעקע את יושרתו של הנשיא דונלד טראמפ ולהדגיש את חומרת ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016; וההחלטה של הבנק המרכזי האירופי להותיר את הריבית על כנה ולהמשיך, לעת עתה, במדיניות המרחיבה.

כעת, עיני המשקיעים נשואות לעבר הפד, שיחליט מחרתיים האם להמשיך במדיניות המרסנת או לשבת על הגדר ולהמתין לעלייה נוספת בקצב האינפלציה. על פי החוזים העתידיים על שיעורי הריבית, העלאה נראית כעובדה מוגמרת.

הבורסה לניירות ערך בניהולו של איתי בן זאב, ממשיכה לנסות ולהעלות את עסקיה על דרך חדשה ונמרצת מבעבר, ובמסגרת זו הודיעה אתמול על הרחבת מעגל חברי הבורסה. במסגרת המהלך, הודיעה הבורסה על "הסרת חסמים וביטול דרישות למינימום מספר לקוחות, שווי תיקי ניירות ערך של לקוחות וותק של שנתיים פעילות".

 

מניית ברן  ריכזה עניין לאחר שהודיעה כי בוטל פרויקט שלה ב-760 מיליון שקל ברוסיה. המניה קרסה אתמול בכ-18% בצל הדיווח.

מניית מזור רובוטיקה  נסחרה בתנודתיות עזה לאחר שהודיעה בשבוע שעבר כי רשות ניירות ערך פשטה על משרדיה בחודש מאי. מאז איבדה המניה כ-18% מערכה.

פרטנר  נסחרה בירידות לקראת גיוס של כ-200 מיליון שקל שתבצע היום. מחיר הגיוס נקבע לפי הנחה של 5% על מחיר הסגירה של המניה אמש. בשל כך, מחיר המניה בשוק מתכנס לכיוון מחיר ההנפקה. (לסיפור המלא)

הסתיים המשבר בבית הזיקוק של פז  באשדוד. הלילה התקיים מו"מ בין העובדים להנהלה וסוכם על עקרונות שיהוו בסיס להסכם קיבוצי חדש ל-5 שנים. הסיכום מאפשר לחדש את הפעילות בבית הזיקוק לאחר חודשיים וחצי של השבתה, שנגרמו בשל שיפוץ המתקנים במפעל.

נייס  הודיעה על עסקה חדשה בארה"ב. מהדיווח של החברה עולה כי החברה תספק מערכות מתוצרתה למשטרת בוסטון.

סלקט ביו  דיווחה שקיבלה הודעה רשמית על אישור פטנט ממשרד הפטנטים האמריקאי. הגנת פטנט זו הינה הגנה מרכזית בעבור החברה מאחר והיא מכסה את השימוש בטכנולוגיית הדגל של החברה - ה-ApoGraft במכשירים שונים.