הלמן אלדובי מקים קרן להשקעות בתיקי הלוואות בארה"ב

הקרן, שתפרסם תשקיף, תשקיע בתיקי הלוואות צרכניות בארה"ב באמצעות פלטפורמת P2P

בית ההשקעותהלמן אלדובי משיק קרן להשקעות בתיקי הלוואות באמצעות פלטפורמות ה-P2P המובילות בארה"ב, פלטפורמות בהן לא יכלו משקיעים ישראלים פרטיים להשקיע עד כה.

על פי התשקיף שפרסם בית ההשקעות, סכום ההשקעה המינימלי בקרן "הלמן אלדובי קרדיט" יעמוד על כ-50 אלף דולר. הקרן, תהיה קרן ציבורית לא סחירה, אשר תפעל, על פי התשקיף, בשקיפות מלאה הכוללת פרסום דוחות רבעוניים, שנתיים ופרסום דוחות חודשיים על ביצועי הקרן. יצויין, כי פעילות בתחום הלוואות ה-P2P מצויה גם בבתי השקעות נוספים, אולם זו הקרן הראשונה הפועלת על פי תשקיף בהיתר רשות ני"ע, וכן בקרן הפתוחה לציבור הרחב.

פלטפורמות ה-P2P צוברות תאוצה בארה"ב, מאפשרות למשקיעים "להחליף" את הבנק באמצעות פיזור הלוואות וסיכונים, בין מאות ואלפי לווים, תוך שהם נהנים מחלק מהמרווח הבנקאי שנחסך. לאור זאת, השקעה בהלוואות P2P מאפשרת לעתים קרובות תשואה פוטנציאלית גבוהה יותר מזו הקיימת במוצרי ההשקעה הקונבנציונאליים ובמיוחד על רקע סביבת הריביות הנמוכה השוררת כיום בעולם. בשנים האחרונות העניקו הפלטפורמות המובילות בארה"ב, ובכללן Lending Club , PROSPER ואחרות, הלוואת בהיקף של למעלה מ-35 מיליארד דולר.

רמי דרור, מנכ"ל הלמן אלדובי: בעידן של ריביות נמוכות המשקיעים מחפשים אלטרנטיבות השקעה שישיאו להם תשואות גבוהות יותר. הדבר נכון עוד יותר עבור משקיעים ישראלים, פרטיים או מוסדיים, המעוניינים למצות את פוטנציאל ההשקעה ברכיב הדולרי או כחלופה לחלק מרכיב האג״ח הקונצרני בתיק ההשקעות. הקרן תאפשר גם למשקיעים ישראלים חשיפה לתחום מתפתח ולשוק שלם שהיה סגור עד כה בפניהם.

את הקמת הקרן והליך ההנפקה ליוו עו"ד טל דרור ועו"ד אפרת צור ממשרד הרצוג פוקס נאמן.