ירידות בנעילת המסחר בוול סטריט; אפל איבדה גובה

אפל ספגה הורדת דירוג - שנייה בתוך שבוע ■ לאחר 16 שנה: מנכ"ל ג'נרל אלקטריק פורש מתפקידו ■ השוק מתמחר הסתברות של 96% להעלאת ריבית מחרתיים

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו הלילה (ב') בירידות שערים, כשמדד הנאסד"ק בלט לשלילה, אך מדובר בירידות שערים מתונות בהרבה מאלה שנרשמו בפתיחה. באירופה ננעלו הבורסות במגמה שלילית.

 

הנפט  מרכז עניין, לאחר תקופת שפל יחסי שנבעה מעודף ההיצע מארה"ב, לוב וניגריה. 

מחרתיים תכריז ועדת השוק הפתוח (ה-FOMC) של הפדרל ריזרב על שיעור הריבית הפדרלית במשק האמריקאי. החוזים הנסחרים בשוק מתמחרים סיכויים של כ-96% להעלאת ריבית ב-0.25%, לרמה של 1.25%.

מנכ"ל ג'נרל אלקטריק , ג'פרי אימלט, יפרוש מתפקידו לאחר 16 שנה ויוחלף ע"י ג'ון פלאנרי. קודמו של אימלט בראש GE היה המנכ"ל האגדי ג'ק וולש, שהיה אחראי לזינוק האדיר (מעל 4,000%) בשווי החברה ולמיצובה כאחת מענקיות המשק האמריקאי. בתקופתו של אימלט איבדה המניה מעט מזוהרה ותשואותיה החווירו אל מול ענקיות הטכנולוגיה והאינטרנט.

אפל  ספגה הורדת דירוג שנייה בתוך שבוע - אנליסטים מקבוצת השירותים הפיננסיים Mizuho קבעו את מחיר היעד של המניה על 150 דולר והחליפו את המלצת ה"קנייה" בהמלצה "נייטרלית". האנליסטים ציינו שלמרות הצפי למחזור מכירות גדול לאייפון 8, החברה עשויה לסבול מקשיים בגיוס לקוחות חדשים - מאחר ומרבית המכירות צפויות להגיע מלקוחות קיימים שישדרגו את מכשיריהם.

מיקרוסופט  הודיעה אמש על השקת הדור החדש של קונסולת משחקי הוידאו שלה, האקס-בוקס X. מחיר הקונסולה, שתושק ב-7 בנובמבר, נקבע על 499 דולר, כ-100 דולר יותר ממחירה של הקונסולה המתחרה מבית סוני, ה-Playstation. 

בסוף שבוע המסחר שעבר רשמו מניות הטכנולוגיה הגדולות ירידות משמעותיות שאף משכו את מדד הנאסד"ק לסגירה שלילית של כ-2%. בין המניות הבולטות, בנוסף לאפל ומיקרוסופט: אמזון , סנאפ  , עליבאבא  ו-גוגל .

שלושת הדירקטורים הוותיקים ביותר בחברת התרופות טבע  צפויים לעזוב את הדירקטוריון, ובמקומם עומדים לבחירה ארבעה מועמדים חדשים. בכך נמשכים השינויים הפרסונליים של השנים האחרונות בדירקטוריון טבע , כשברקע החברה גם מחפשת מנכ"ל ומנהל כספים ראשי חדש. (לסיפור המלא)