סטארט-אפ שמסייע לחברות טלוויזיה בליהוק גייס 3.5 מ' ד'

הסטארט-אפ eTribez מפתח מערכות לליהוק וניהול הפקה עבור תעשיית הטלוויזיה והקולנוע

חברת הסטארט-אפ eTribez גייסה 3.5 מיליון דולר. כך נודע ל"גלובס". החברה הישראלית מפתחת מערכות לליהוק וניהול הפקה עבור תעשיית הטלוויזיה והקולנוע. את סבב הגיוס הובילה קרן CE Ventures והשתתפה בו גם המשקיעה הקיימת של החברה - קרן INIMITI. נציין כי CE Ventures היא קרן אשר מנהלת סכום של 80 מיליון דולר ומתמחה בהשקעות בשלבים מוקדמים (Early Stage) בחברות אשר פעילות בתחומי המדיה, התקשורת והאינטרנט. חברת eTribez הוקמה בשנת 2012 וגייסה מאז הקמתה סכום של 5 מיליון דולר, כולל הסבב הנוכחי. החברה מציינת כי היא רווחית.

eTribez הוקמה על ידי אלי אבאיאן (המנכ"ל), ניר סגל ועוז בן-אליעזר והיא מספקת פתרונות טכנולוגיים לרשתות טלוויזיה מובילות בהן NBC, BBC, פוקס ועוד. החברה מציעה ללקוחותיה מערכת ליהוק דיגיטלית אשר מאפשרת להן להכפיל את מספר המשתתפים אשר ישתתפו באודישן לתוכנית ספציפית ולעשות זאת תוך חיסכון של יותר מ-50% מהמשאבים והזמן. החברה מציינת כי המוצר שלה היה מעורב באודישנים של 10 מיליון מתמודדים ברחבי העולם. הפלטפורמה של eTribez נמצאת בענן והיא מאפשרת בנוסף לנהל את כל תהליכי ההפקה לרבות תקציב, לוחות זמנים ופרמטרים נוספים.

eTribez מציינת כי הפלטפורמה שלה שימשה עד כה ביותר מ-150 הפקות ב-15 מדינות בהן "האח הגדול" (לא בישראל), אמריקן איידול ועוד. המוצר של החברה זמין כיום ב-12 שפות. eTribez מעסיקה כיום 30 עובדים, מתוכם 20 בישראל. באחרונה פתחה החברה משרד בלונדון, במקביל לפעילות שלה בלוס אנג'לס. למרות ש- eTribezהיא חברה ישראלית, הפעילות שלה בשוק הטלוויזיה המקומי אינה מהותית.

eTribez מוסיפה כי לפני כשנה היא חתמה על הסכם אסטרטגי עם חברת ההפקות הגלובלית אנדמול, שהיא בין השאר בעלת מניות בזכיינית הישראלית רשת. לדברי eTribez הפלטפורמה שלה משמשת את אנדמול ביותר מ-30 מדינות.

בן וויס, הנציג של קרן CE VENTURES בישראל התייחס לגיוס ואמר כי "אנחנו שמחים להוביל את סבב הגיוס ב-eTribez. תעשיית הטלוויזיה והקולנוע נהנות מגידול בצופים ובתכנים כפועל יוצא מההתפתחות המשמעותית של שירותי הסטרימינג, על ידי חברות כמו אמזון ונטפליקס". לדבריו, "eTribez נמצאת בפוזיציה מצוינת, כחברה היחידה המספקת פתרונות קצה מלאים לניהול אופטימלי ונוח של הפקות בעולם התוכן, ותוכל למנף זאת בהתאם".

אלי אבאיאן, מנכ"ל eTribez ואחד משלושת המייסדים הוסיף כי "הגיוס הנוכחי מיועד בעיקרו להרחבת פעילות המכירות הבינלאומיות בארה"ב ואירופה אשר נמצאות במגמת גידול מואץ ובהתאם נמשיך להרחיב את כוח האדם במשרדים בלוס אנג'לס ובלונדון, תוך מיקוד בשיתופי פעולה אסטרטגיים עם קבוצות המדיה הגדולות בעולם".

eTribez

שנת הקמה: 2012

תחום פעילות: פלטפורמה לליהוק וניהול הפקה

מייסדים: אלי אבאיאן (המנכ"ל), ניר סגל ועוז בן-אליעזר

גיוסי הון: 5 מיליון דולר

משקיעים: הקרנות CE Ventures ו-INIMITI