נסגר מכרז מחיר למשתכן: 191 דירות מוזלות בנתניה

מדובר במכרז בשכונת אגם הכולל 212 יחידות דיור בסך-הכול, מתוכן יוכל הזוכה למכור 10% במחירי שוק, ואת השאר מחויב למכור לזכאי תוכנית מחיר למשתכן

מחיר למשתכן / צילום מסך של האתר
מחיר למשתכן / צילום מסך של האתר

מכרז מחיר למשתכן בנתניה נסגר בהצלחה. מדובר במכרז בשכונת אגם הכולל 212 יחידות דיור בסך-הכול, מתוכן יוכל הזוכה למכור 10% במחירי שוק, ואת השאר מחויב למכור לזכאי תוכנית מחיר למשתכן. כך, מדובר ב-191 דירות מוזלות לזכאי התוכנית ועוד 21 דירות במחירי שוק חופשי לכלל הציבור.

על פי תוצאות המכרז, בו זכתה חברת אלמוג ב.ז.בנייה והשקעות, מחיר דירה מוזלת בשטח 95 מ"ר יעמוד על החל מכ-1.05 מיליון שקל, מחיר דירה מוזלת בשטח 110 מ"ר יעמוד על החל מכ-1.22 מיליון שקל ומחיר דירה מוזלת בשטח 130 מ"ר יעמוד על החל מכ-1.45 מיליון שקל.

נזכיר כי מחירים אלו כוללים את מרכיב המע"מ, כמו גם את שטחי המרפסת החניה והמחסן. על פי נתוני משרד האוצר, המחירים של הדירות המוזלות משקפות הנחה ממוצעת של כ-15% ממחיר דירה דומה בשוק החופשי.

שכונת האגם בנתניה נמצאת ממערב לשדרות בן צבי, ממזרח לכביש מספר 2 (כביש חיפה-תל אביב), מדרום לשכונת קריית נורדאו ומצפון לשכונת דורה.

נזכיר כי את הדירות המוזלות יכולים לרכוש רק זכאי תוכנית מחיר למשתכן שיזכו בהגרלה. על הרוכשים נאסר למכור את הדירות במשך חמש שנים מיום קבלת המפתח לדירה, אך הם יוכלו להשכירה.

על פי מעקב "גלובס" אחר מכרזי מחיר למשתכן, עד כה זכו קבלנים ויזמים במכרזים לבניית 34,859 יחידות דיור מוזלות (36,508 כולל תוכנית מחיר מטרה). במקביל, עד כה התקיימו הגרלות לכ-11 אלף יחידות דיור מוזלות והוצאו היתרי בנייה לכ-3500 יחידות דיור מוזלות.