פתחתם מייל עם תוכנה זדונית? פיתוח ישראלי ימנע קטסטרופה

מתוחכמים ככל שנהיה, ומצוידים במיטב ההגנות הקיימות, בסופו של דבר מייל אחד קטן שנשלח לאחד מעובדי הארגון יכול לשתול תוכנה זדונית שאף אנטי-וירוס לא יכול להגן מפניה ■ חברת ווטירו הישראלית פיתחה מוצר חדשני שמצליח להתגבר גם על המכשול הזה

בדרך לאקזיט, סייבר/ צילום: שאטרסטוק
בדרך לאקזיט, סייבר/ צילום: שאטרסטוק

על פי מחקר של חברת טרנד מיקרו, 91% ממתקפות הסייבר על רשתות הארגונים נעשות באמצעות מערכת האי-מייל. במקרים רבים הופך האנטי-וירוס כמעט ללא רלוונטי מאחר והמתקפות מתבצעות על בסיס חולשות שהתגלו ממש לאחרונה ואפילו ביום המתקפה עצמה.

התוצאה היא שארגון המשתמש בהגנות הסייבר העדכניות ביותר יכול ליפול למתקפה קריטית רק בגלל העובדה שעובד מסור פתח אי-מייל זדוני בצורה של מתקפת זירו-דיי שעבר את כל ההגנות. כשהתחלנו את ווטירו סיפקנו שירותי "ניסיון חדירה" לארגונים, כדי לעזור להם להבין את נקודות התורפה בארגון. מהר מאוד הבנו כי ההגנות שבהן חברות משתמשות באותן ימים תהיינה לא רלוונטיות בעתיד הנראה לעין ושלא קיים כל פתרון אחר באופק.

הטכנולוגיה שלנו אשר מתבססת על פטנט רשום, לנטרול ובנייה מחדש של קבצים, קונטנט דיסארם אנד ריקונסטרקשיין - נטרול תוכל ובניה מחדש, היא טכנולוגיה אשר כבר הוכרה על ידי חברת המחקר הבינלאומית גרטנר כצעד הבא בעולם אבטחת המידע.

המוצר של החברה מנטרל את האיומים בקבצים המצורפים למייל של הלקוח, על ידי בנייה מחדש שלהם בזמן אפס. פירוק הקבצים והרכבתם מחדש לא מאפשר לקוד זדוני להיות פעיל ושמיש במחשב הנתקף. מסיבה זו המוצר שלנו הוא אופטימלי לכל מתקפה שעלולה להגיע לארגון באמצעות המייל הארגוני.

ווטירו גייסה עד היום עשרה וחצי מיליון דולר ומתכננת להנפיק את מניותיה בבורסת סידני בתוך כשנה. המוצר, על פי חברת המחקר ראדיקאטי רלוונטי לנתח השוק העולמי לאבטחת אי-מייל שנאמד כיום באחד נקודה שבעה מיליארד דולר. לאחר פעילות ענפה, לווטירו כיום למעלה מחמש מאות לקוחות בינלאומיים.

החברה פתחה לאחרונה משרדים בסינגפור ואוסטרליה במטרה להאיץ את מגמת ההתרחבות שלה ברחבי העולם לאור צורך גדול לשירותי הגנת המייל ולאור עלייה במתקפות הסייבר, בחודשים הקרובים תפתח החברה גם משרדים בארה"ב כדי להתרחב אל לקוחות נוספים.