רה"מ לשעבר אהוד אולמרט חש ברע בכלא - ופונה לבית חולים

לפי גורם בשב"ס, אולמרט מסר לאסירים שהיו עמו כי הוא סובל מכאבים בחזה וביקש סיוע רפואי. בהמשך ביקש את רופאו האישי ■ לאחר קבלת וטיפול רפואי ראשוני הוא מפונה לבית החולים שיבא בתל השומר

אהוד אולמרט / צילום: גיל יוחנן
אהוד אולמרט / צילום: גיל יוחנן

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט חש היום (ג') ברע וחווה כאבים בחזה ופונה לבית החולים שיבא בתל השומר. לפי גורם בשב"ס, אולמרט, הנושא עונש מאסר של 27 חודשים, מסר לאסירים שהיו עמו כי הוא חש ברע וביקש סיוע רפואי. בהמשך ביקש את רופאו האישי. לאחר קבלת טיפול רפואי ראשוני הוזעקה ניידת טיפול נמרץ של מד"א לכלא מעשיהו כדי לפנות אותו לבית החולים. צוות הניידת נמצא בכלא ומתכונן לפינויו.

לפני יומיים דחתה ועדת השחרורים את ההכרעה על קיצור המאסר של ראש הממשלה לשעבר ל-29 ביוני, יום חמישי הבא. הוועדה התכנסה לדון בבקשתו של אולמרט לנכות שליש מעונשו, 27 חודשים אותם הוא נושא בבית הכלא מעשיהו.

אולמרט הורשע בעבירות של קבלת שוחד, הפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט בפרשות הולילנד, טלנסקי ותיק השיבוש. הוא נאסר בפברואר 2016 לתקופת מאסר של 19 חודשים. בקשת החנינה שהגיש לנשיא ראובן ריבלין נדחתה, אולם הנשיא קבע כי במצב שבו אולמרט ישוחרר מוקדם - לא יחולו עליו מגבלות של אסיר ברישיון, והוא יוכל למשל לטוס לחו"ל.

במהלך הדיון בוועדת השחרורים אמר אולמרט בסערת רגשות ובעיניים דומעות: "הפכו אותי לבוגד, אני מדבר מדם לבי". הוא אמר את הדברים בהתייחסות לבדיקה שנפתחה בעניינו, בחשד שהבריח חומרים מסווגים מהכלא. אולמרט אמר לוועדה כי לא קיבל מתנות בשווי מאות אלפי שקלים, ואף כי נאלץ לשלם על עט שקיבל כראש ממשלה מנשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש.

נציגי הפרקליטות, שהביעו התנגדות לשחרור וביקשו בשבוע שעבר לדחות את הדיון עצמו, נימקו את עמדתם ברצון להמתין לתוצאות הבדיקה כדי לגבש עמדה. עו"ד רם כספי, המייצג את אולמרט, אמר כי אין נהלים ברורים לעבודה על ספרים צבאיים.

ביום חמישי האחרון פשטה המשטרה על הוצאת ידיעות אחרונות, שצפויה להוציא לאור את ספרו של אולמרט וכן על ביתו של עורך הספר יהודה יערי - זאת לאחר שבחודש אפריל השנה נתפס עורך דינו של אולמרט, חנינא ברנדס, כשהוא נושא עמו במעטפה מן הכלא מסמכים החשודים כמסווגים שאותם כתב ראש הממשלה לשעבר.

שירות בתי הסוהר העביר את המסמכים שהוחרמו למשרד הממונה על הביטחון במשרד הביטחון (המלמ"ב), שם בדקו אם הם מכילים חומר סודי שיסכן את ביטחון המדינה. במלמ"ב קבעו כי המסמכים מסווגים והעבירו את ממצאיהם לפרקליטות, שהחליטה לפתוח בבדיקה.