אלוביץ' עצר גם את הנפקת האג"ח של יורוקום נדל"ן

הנפקת האג"ח, שהיקפה תוכנן לעמוד על 250-300 מיליון שקל, יועדה להחזר יתרת הלוואה לקונסורציום בראשות בנק מזרחי-טפחות

שאול אלוביץ/ צילום: אביב חופי
שאול אלוביץ/ צילום: אביב חופי

עוד לפני הפרסום הבוקר על חקירת רשות ניירות ערך בחברת התקשורת בזק  והשהיית הנפקת האג"ח של חברת אינטרנט זהב, נאלץ שאול אלוביץ', בעל השליטה בקבוצת התקשורת, לעצור הנפקת האג"ח המתוכננת של חברת יורוקום נדל"ן הפרטית שבבעלותו. ככל הידוע, יורוקום נדל"ן מנהלת מגעים מול קונסורציום המלווים שכספי הנפקת האג"ח תוכננו להחליף את הלוואתם בניסיון לשפר את תנאי ההלוואה.

הנפקת האג"ח של יורוקום נדל"ן, שהיקפה תוכנן לעמוד על 250-300 מיליון שקל, יועדה להחזר יתרת הלוואה לקונסורציום בראשות בנק מזרחי-טפחות, ולצידו כלל ביטוח, פסגות, מנורה מבטחים ואלטשולר שחם. מדובר בהלוואה בסכום כולל של כ-800 מיליון שקל, שקיבלה יורוקום נדל"ן הפרטית לפני כשנתיים, ושאת עיקרה (כ-540 מיליון שקל) פרעה החברה מאז, כשבמהלך התקופה היא הצליחה אף להקדים חלק מהתשלומים על ההלוואה.

בטוחות בכ-600 מיליון שקל

גיוס האג"ח, בהובלת אפסילון חיתום, תוכנן במטרה להגדיל את הגמישות הפיננסית של קבוצת יורוקום, להפחית את שיעור הריבית ולפרוס את החוב במח"מ נוח יותר לעומת זה הקיים בהלוואה הנוכחית.

מול ההלוואה למוסדיים העמידה יורוקום בטוחות שהיקפן הנוכחי קרוב ל-600 מיליון שקל, וכוללות את החזקותיה במניות חלל תקשורת (בשווי שוק נוכחי של כ-310 מיליון שקל), החזקות בפרויקט הנדל"ן מידטאון בתל אביב בשווי מוערך של כ-260 מיליון שקל, וקרקע פרטית שהיא מחזיקה בראשון לציון.

בתחילת החודש מימש אלוביץ' נתח של כ-8.5% מהחזקותיו בחברת הלוויינים חלל תקשורת, תמורת כ-45 מיליון שקל - סכום שעיקרו (כ-40 מיליון שקל) נועד לשמש להחזר חוב של יורוקום נדל"ן בסוף החודש, שהפחית את סכום ההלוואה שלה מ-300 מיליון שקל ל-260 מיליון שקל.

בתחילת השנה מכר אלוביץ' את חלקו (25%) בפרויקט הנדל"ן העיר הלבנה (White city) בשכונת נווה צדק בתל אביב, ובפרויקט מתוכנן סמוך, לשותפיו - חברת הנדל"ן הבורסאית צמח המרמן (25%) ומשפחת ברונר (50%) - תמורת כ-50 מיליון שקל - סכום שעיקרו יועד לפירעון חלק מאותה ההלוואה. עוד קודם לכן, בסוף 2016, גיבש אלוביץ' עם קבוצת המלווים הסכם לפריסת חוב של כ-100 מיליון שקל מההלוואה, שקבע כי אלוביץ' יעביר להם את עיקר הסכום, כ-90 מיליון שקל בשני תשלומים שווים, בסוף פברואר ובסוף יוני.