ראש העיר הרצליה החליט למשוך את תכנית המתאר

ראש העיר, משה פדלון: תוכנית המתאר נעשתה ללא שיתוף ציבור מספק, ראוי ומקצועי ■ התושבים מתריעים: "המבחן יהיה במעשים ולא בדיבורים"

חוף ימה של הרצליה/ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
חוף ימה של הרצליה/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

ראש עיריית הרצליה משה פדלון הודיע היום על כוונתו למשוך את תוכנית המתאר הר/2530. ההחלטה תובא להצבעת מליאת ועדת בניין עיר בשבוע הקרוב. לפי הודעת ראש העיר, התבהר לו שתכנית המתאר, שתכנונה החל בשנת 2009, נעשתה ללא שיתוף ציבור מספק, ראוי ומקצועי וזו הסיבה להחלטה הדרמטית. פדלון יביא לאישור מליאת ועדת בניין עיר, ביום ב' הקרוב, את החלטתו למשוך את תכנית המתאר.

בעיר הרצליה מתגוררים כעת כ-90 אלף איש. תכנית המתאר המופקדת מדברת על גידול של 100%. כלומר, בשנת היעד, יגורו בעיר 182,000 איש. התכנית, שהוכנה ע"י צוות בראשות מתכנן הערים משה כהן והאדריכל אמיר קולקר, הגדירה חזון די רחב, שכולל "זהות של עיר גדולה במחוז ת"א", "מארג עירוני המחבר את כל חלקי העיר", "מרכז עסקים תוסס ומתפתח בחלקה הוותיק של העיר", "שטחים פתוחים מפותחים איכותיים וטבע עירוני", "ידידותית לסביבה, שואפת להפחית גזי חממה, פיתוח בניה ירוקה, שימוש במים מטוהרים..." ועוד ועוד.

ישראל כספי, עו"ד, יו"ר וועד שכונת הרצליה הצעירה ופעיל בקואליציית התושבים, מברך על הבשורה, אך לא שוכח להתריע: "המבחן יהיה במעשים ולא בדיבורים. מבחן הביצוע יהיה בהודעה מיידית לוועדה המחוזית על המשיכה, ובפניה לבית המשפט באם יהיה סירוב להחזיר לו את ההחלטה".