משתלטת על ארה"ב: כך פועלת הכנופייה המסוכנת ביותר בעולם

כנופיית "מארה סלבטרוצ'ה", או בשמה האחר MS-13 נחשבת כיום לכנופיה המסוכנת ביותר בעולם והפכה ליעד מספר אחת של ה- FBI ■ השיטות שלהם כוללות מעשי רצח ואונס אכזריים במיוחד, והם הולכים ומתפשטים ברחבי ארה"ב, קנדה ומדינות נוספות

Ms-13 צילום: news corp australia
Ms-13 צילום: news corp australia

אל תתנו לקליפ הזה להטעות אתכם. לא מדובר בחבורת ראפרים כשרונית אלא בסרטו וידאו מטעם כנופיית "מארה סלבטרוצ'ה", או בקיצור MS-133, אשר נחשבת כיום לכנופיה המסוכנת ביותר בעולם. הכנופיה, שנוסדה בשנות ה-80 באל סלבדור במטרה להגן על הילידים מפני "פולשים בלתי רצויים למדינה", הפכה ברבות השנים לארגון בינלאומי אלים ורצחני. 

על פי הערכות, הכנופיה מונה כיום למעלה מ-100 אלף חברים ברחבי העולם, ואם עד לאחרונה רובם רוכזו במדינות מרכז אמריקה, כיום הם שולחים עוד ועוד זרועות לקנדה ולארצות הברית. כעת, גם ה -FBI נכנס לכוננות בעקבות שורה של מקרי רצח שאירעו בשנה האחרונה בלונג איילנד, ניו יורק, שהתבררו כמעשי נקם של הכנופיה הידועה לשמצה. סוכנות החקירות עושה לאחרונה מאמצים כבירים כדי למגר את התופעה ולגרש חברים בכנופיה מארצות הברית, אולם בינתיים ללא הצלחה גדולה. על פי הערכות, הכנופיה מונה כיום כ-10 אלף חברים בארצות הברית לבדה.

מקרי הרצח הללו תוארו בארצות הברית כ"מזוויעים וברוטליים באופן חסר תקדים", וכולם התרחשו באופן דומה, עם שימוש במצ'טות ובאלות בייסבול. ככל שהזמן עובר מתברר שיותר ויותר חברים מהכנופייה קשורים במידה זו או אחרת לקרטלים במקסיקו. לאחרונה, כדי לייצר הרתעה ברחובות העניים והמוזנחים בערים גדולות בארצות הברית, הנהיגו חברי הכנופייה שיטה אכזרית במיוחד: הם אונסים נשים רבות, לעתים סתם לשם השעשוע או כדי לשלוח מסר מאיים. "אם אבא מסוים מסרב לשתף איתנו פעולה, נאנוס את הבת שלו", אמר חבר כנופייה בעילום שם ל"ניו יורק פוסט". "אני מעולם לא אנסתי אף אחד, אבל אני יודע שרבים אחרים כן. אם מישהו מהכנופייה רואה אישה שמוצאת חן בעיניו, הוא יאנוס אותה ויהפוך אותה לרכושו".

לחברי הכנופיה יש רצון להיות מוכרים ככנופיה החזקה והגדולה ביותר, עם מספר הרציחות הגבוה ביותר בעולם. הכנופיה גדלה והתפשטה למדינות אחרות בארה"ב, כמו גם מקסיקו, קנדה, ומדינות נוספות בדרום אמריקה. ממש לאחרונה עלה חשש שהכנופיה הגיעה גם אל סידני, אוסטרליה. בכלא פינאס סיודאד בריוס שבאל סלבדור נמצאים, נכון ל-2015, כ-2,500 חברי כנופיה שלמעשה "מנהלים" את המקום, כשאפילו הסוהרים מפחדים להתעסק איתם.מלבד קעקועים על גופם ופניהם של חברי הכנופיה, שהפכו לסימני ההיכר שלהם, הם משתמשים גם בסימנים המיוחסים לשטן כדי לתקשר אחד עם השני.