לך הביתה, פרופ' רוטשטיין! נמאס מהצפצוף הארוך שלך על כולם

נכשלת בניהול מו"מ. זלזלת בכאבם של ההורים. כינית את הרופאים בכינויי גנאי והוספת ספין מכוער כשקראת להם לחזור. מעל הכול התעלמת, בשם האגו, מילדים חולים ■ דעה

פרופ' זאב רוטשטיין / צילום: תמר מצפי
פרופ' זאב רוטשטיין / צילום: תמר מצפי

פרופ' זאב רוטשטיין, לך הביתה. לך הביתה עכשיו, כדי לשמור על מעט הכבוד המקצועי והאישי שעוד נותר לך, אם נותר לך, בעיני הציבור.

שים את המפתחות על השולחן של מיטיבך ומגינך, שר הבריאות יעקב ליצמן. הודה לו על ההזדמנות שנתן לך בניהול את בית החולים הדסה, אחרי כהונך הניהולית הבעייתית במערכת הבריאות. אין לנו ספק שהקשרים המצוינים שלך בצמרת העסקים של ישראל, שעם אחד מראשיה בילית סוף שבוע במילאנו בעיצומו של משבר אקוטי שאתה מנהל, בטח יסייעו לך למצוא תפקיד נחמד ומתגמל במגזר העסקי. שם כבר תהיה בעיה של דירקטורים עם אחריות פלילית, של רשות נ"ע ושל רגולטורים שלא יתנו לך לדרוך להם על הראש.

לך הביתה, רוטשטיין. נכשלת בניהול מו"מ שאדם בעל ניסיון עשיר כמו שלך היה צריך לדעת לסיים בתבונה. כינית את הרופאים המתפטרים מהמחלקה ההמטו-אונקולוגית בשמות גנאי ואחר כך עשית ספין מכוער כשקראת להם "לשוב הביתה", בית שאתה רוצה לנהל לפי הסטנדרטים הבעייתיים שמלווים אותך לאורך הקריירה. זלזלת בכאבם של ההורים בלהטטנות הפוליטית שהפגנת מולם, ונעלבת מעומק נשמתך שקללו אותך בעלבונם בבית המשפט, אבל מעל הכול - התעלמת מילדים חולים, כי מי הם לעומת האגו שלך.

לך הביתה, רוטשטיין. נמאס לנו מהצפצוף הארוך שלך על החוקים, התקנות, הוועדות, על הבוסים שלך והכסף שלנו. כשראיינתי אותך בעבר, נפנפת מולי בזלזול בערימת מכתבים ממבקר המדינה שהיו מונחים על שולחנך בתל השומר, צחקת ואמרת, "תראי על מה אני צריך לבזבז את הזמן".

לפי דו"ח המבקר מ-2009, ניצלת את הזמן היטב ב-11 עבודות פרטיות שעשית במקביל לתפקידך בלי אישור, וב-2013 התפטרת מדירקטוריון חברה לניכוי צ'קים, אחרי שקיבלת איום מפורש ממשרד הבריאות - כי לפי תפיסתך, לך מותר הכל.

גם מותר לך לאשר ניתוחים פלסטיים פרטיים בשעות הבוקר, אף שיש איסור מפורש על זה; ולהתעמר אחר כך בנציבות שירות המדינה שמנסה להעניש אותך. לא הבנת למה רדפו אותך, כשהקמת שדה תעופה קטן בשטח שיבא, ששימש לחניית מסוקים פרטיים. גם לא התרגשת כשמשרד האוצר המליץ לשלול את סמכויותיך לבצע התקשרויות בנוגע לנכסי המדינה ומקרקעין.

בחכמתך לימדת את המערכת, שמה שאסור לאחרים - מותר לך. אפילו את ליצמן הצלחת לאלף. איכשהו, עם חקירה פתוחה נגדך בנציבות המדינה, וקופת השרצים שליוותה את כהונתך במערכת הבריאות - הוא בעט אותך להדסה.

לך הביתה, רוטשטיין. כי נמאס לנו שאתה מתיז עלינו מהמקפצה וצוחק. מילא ששת שבועות של השתלמות בארה"ב, שלקחת לעצמך, אף שסורבת על ידי ועדת ההשתלמויות רגע לפני שנכנסת לתפקיד. זה שגרתי אצלך.

אבל מה עם 1.3 מיליארד השקלים שהפקדנו בידיך, כדי להציל את בית החולים מקריסה? אנחנו מינינו חשב מלווה חיצוני, שישגיח על הכסף ועליך, ואתה ליווית אותו לכל הרוחות. מרגע מינויו מידרת אותו ומנעת ממנו להשתתף בישיבות ההנהלה והדירקטוריון, כאילו זה הכסף של אבא שלך. ואז ערוץ 10 מדווח שהוספת, ללא דיווח ואישור, כמה אלפי שקלים למשכורת 90,000 השקלים שניתנה לך לפי ההסכם, מחברת בת של הדסה.

לך הביתה, רוטשטיין. וקח איתך את הפסוקים מתהילים קמ, בהם בחרת להיפרד ממשרד הבריאות ונציבות המדינה לפני כמעט שנה וחצי, אותם כיוונת אל אויבך, אל שומרי הסף שניסו לעצור אותך. אז עכשיו אדוני, אנחנו מפנים אותם אליך: ""חַלְּצֵנִי י־ְהו־ָה, מֵאָדָם רָע; מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי. אֲשֶׁר חָשְׁבוּ רָעוֹת בְּלֵב; כָּל־יוֹם, יָגוּרוּ מִלְחָמוֹת".