חדש: פטנט ישראלי קטן ומציל חיים זוכה להתלהבות בעולם

נפילות הן הגורם המרכזי המוביל לאשפוזים בבתי חולים, פציעות ומקרי מוות בקרב קשישים ■ חברה ישראלית פיתחה תליון קטן, בגודל של מטבע, המאפשר ניטור והשגחה בכל מקום בבית ומחוצה לו ■ צפו בווידאו

נפילות הן הגורם המוביל לאשפוזים בבתי חולים, פציעות ומקרי מוות בקרב קשישים. על פי נתוני המרכזים האמריקניים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), אחד מתוך כל שלושה מבוגרים מעל גיל 65 בארה״ב, מועד לנפילה במהלך השנה. מספר מקרי המוות בגלל נפילות מוערך בכ-66 אחוז, כאשר המבוגר נשאר מוטל במקום הנפילה מעל 72 שעות ללא עזרה.

EP Advanced, של חברת אסנס (Essence) הישראלית, הוא תליון קטן שעונדים על הצוואר. המכשיר החכם, שגודלו כגודל מטבע, מזהה נפילה ומבצע קריאת חירום לספק שירותים רפואיים ולבני המשפחה. ברגע הנפילה, גם נפתחת אוטומטית שיחה ברמקול למכשיר הטלפון של המבוגר, מספק השירותים הרפואיים, המאפשרת להיות בקשר עם הנופל עד לקבלת עזרה רפואית. התליון, זכה השבוע בפרס החדשנות בתחום הבריאות הדיגיטלית, במסגרת תערוכת ESX הבינלאומית שנפתחה בנשוויל ארה״ב, ומוקדשת לפתרונות אבטחה אלקטרונית ו״חיים בטוחים״.

בשונה מפתרונות אחרים, המבוגר אינו צריך לסחוב עימו מכשיר גדול וכבד ואינו צריך לדאוג אם הוא טעון או לא: הסוללה במחשב הזעיר של אסנס מספיקה לשנתיים של שימוש. אסנס היא ספקית גלובלית של טכנולוגיות IoT ופתרונות לחיים מקושרים Connected-living) ) מבוססי ענן, לתחומי האבטחה, התקשורת וספקי שירותי בריאות דיגיטלית. מוקד הפעילות של החברה, שמכרה עד היום מעל 18 מיליון מוצרים, נמצא באזור ההייטק של הרצליה והיא מעסיקה 600 עובדים.

קבלו הצצה בווידאו למוצר החדשני.