שלמה אליהו מכר מניות חברת הביטוח מגדל בכ-30 מיליון שקל

התמורה ממכירת המניות תסייע לו לצמצם את חובותיו האישיים הכבדים לבנקים

שלמה אליהו / צילום: תמר מצפי
שלמה אליהו / צילום: תמר מצפי

בעל השליטה בקבוצת מגדל ביטוח , שלמה אליהו, מכר בסוף השבוע כ-1.5% מהון המניות של החברה תמורת קרוב ל-30 מיליון שקל. אליהו ניסה לאחרונה למכור, ללא הצלחה, נתח של 8%-9% מהחזקותיו במגדל תמורת כ-330 מיליון שקל.

מכירת המניות שקידם אליהו בשבועות האחרונים ירדה מהפרק בשל חילוקי דעות על המחיר וביוזמת אליהו, אולם ההנחה הייתה כי מימוש נתח מהחזקותיו במגדל עדיין עומד על הפרק. התמורה ממכירת המניות מיועדת לסייע לאליהו לצמצם את חובותיו האישיים הכבדים לבנקים, וזאת לאחר שלפני כמה חודשים הגיע להבנות מחודשות עימם על האשראי שלקח מהם.

מהעדכון של מגדל עולה כי אליהו מכר בעסקה מחוץ לבורסה קרוב ל-7.7 מיליון מניות מגדל, לפי מחיר מניה של 3.6 שקל - נמוך בכ-3% ממחירה הבוקר, המשקף לחברה שווי של כ-3.9 מיליארד שקל וזאת אחרי זינוק של כ-75% בערכה בשנה האחרונה. בעקבות המכירה, החזקות אליהו במגדל עומדות על 68.5% מההון, בשווי של קרוב ל-2.7 מיליארד שקל.

מהלך זה הוא חלק מגל מימושים שמנסים לקדם בתקופה זו בעלי שליטה ובעלי עניין בחברות הביטוח, בהיקף מצטבר של יותר מ-1 מיליארד שקל, בהשפעת אילוצים רגולטוריים ואחרי זינוק בשוויין בשנה האחרונה.

בין בעלי העניין שמהלך כזה עומד על הפרק: נתח ממניות הפניקס  של בעלת השליטה דלק קבוצה  ונתח של קבוצת מאיר - בעלת המניות השנייה בגודלה בחברה, ונתחים ממניות כלל ביטוח על-ידי הנאמן למניות השליטה.