רשת המזון המהיר "שמונה" של השף מושיק רוט מגיעה לת"א

תפתח בעוד כחודש סניף ברחוב אבן גבירול בעיר ■ הרשת, שסניפיה הראשונים הוקמו בחיפה, מציעה מנות כשרות במחיר אחיד של 8 שקלים

רשת המזון המהיר "שמונה" של השף מושיק רוט מגיעה לתל-אביב, ובעוד כחודש היא צפויה לפתוח סניף ברחוב אבן גבירול בעיר. הרשת, שסניפיה הראשונים הוקמו בחיפה, מציעה מנות כשרות במחיר אחיד של 8 שקלים - מנות צמחוניות ומנות בשריות, רובן על טהרת הכריכים. מדיניות המחיר האחיד, 8 שקלים, מתייחסת גם למחיר המשקאות ברשת.

"שמונה" הוקמה בשנת 2016 על-ידי קבוצת יזמים: מושיק רוט, שותף ושף הרשת, יחד עם ניר עמר, רז מנשה, ניר בן-גלים, מיקי ושימי קוזיה. כיום מונה הרשת 15 סניפים (כולם במודל זכיינות) ו-8 נוספים שצפויים להיפתח בקרוב.

הרציונל לא רק שאב את הרעיון מהרשת קופיקס המציעה מחיר אחיד למוצריה, אלא גם מנקודת הנחה שהמנות המוגשות במסעדות רבות בארץ גדולות מדי - ושהתמחור עבורן הוא בהתאם. ההבטחה של הרשת היא שהמחיר הנמוך אינו מתורגם לפשרה על איכות המזון, כשהרשת אף מגדירה את עצמה כרשת "שף".

עלות ההקמה של כל סניף נאמדת ב-350-500 אלף שקל, ומדיווחי הרשת עולה כי המחזור הממוצע לסניף עומד על 240 אלף שקל. נקודת איזון ממוצעת לסניף היא 120 אלף שקל.

התוכנית של השותפים היא להגיע לפריסה ארצית של 50 סניפים בשטח ממוצע של 100 מ"ר לסניף, כפי שקיים כיום. בהתאם, הסניף באבן גבירול משתרע על שטח של 100 מ"ר, והוא יכלול בתפריט גם ארוחה עסקית שתוצע ללא הגבלת זמן. המחיר לארוחה עסקית הכוללת 3 מנות לבחירה ושתייה הוא 26 שקל. ארוחת ילדים תוצע ב-18 שקל, והיא כוללת מנה עיקרית של המבורגר או שניצל בתוספת צ'יפס ושתייה. ארוחות עסקיות וארוחות הילדים תוצענה בכל הסניפים.

לדברי מושיק רוט, "הצלחנו להגיע לטווח מחירים המייצר תחרות לעסקים בתל-אביב על-ידי הוזלת סוגי מנות מגוונות למחירי לואו קוסט למרות מחירי הנדל"ן הגבוהים בעיר. כדי למכור מנות איכותיות ב־8 שקלים היה צריך לפתח משוואה שהייתה קשה לפיצוח. אני חושב שהצלחנו לעשות את זה יפה ולהביא לעיר חוויה קולינרית חדשה במגוון מנות, הנגישות גם לקהל שאינו יכול להרשות לעצמו לאכול בחוץ כדרך קבע".