נעילה חיובית בוול סטריט; מניות הטכנולוגיה בלטו לחיוב

דוח התעסוקה: שיעור האבטלה עלה ל-4.4%, תוספת של 222 אלף משרות לסקטור הלא-חקלאי - מעל הצפי ■ טסלה הוסיפה לרכז עניין ■ קוואלקום תובעת את אפל

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') במגמה חיובית, על רקע נעילה מעורבת בבורסות אירופה.

הפעילים בוול סטריט, כעמיתיהם בעולם, מתמקדים בדוח התעסוקה החודשי, שפורסם בצהריים.

 

למשק האמריקאי (הסקטור הלא-חקלאי) נוספו בחודש החולף 222 אלף משרות, לאחר הוספה של 147 אלף משרות בחודש מאי.

שיעור האבטלה עלה ב-0.1% לרמה של 4.4%, למרות שהיה צפוי להישאר ללא שינוי ברמה הנמוכה של 4.3%. השכר הממוצע במדינה (הסקטור הלא-חקלאי), שהיה צפוי לטפס ב-0.3%, עלה בשיעור נמוך יותר - כ-0.2%, ובכך שמר על קצב העליות מחודש מאי.

הנתונים הללו משמעותיים ביותר לשאלה האם פניו של הפדרל ריזרב להעלאת ריבית נוספת השנה. עד כה, העלה הפד פעמיים את הריבית ב-2017, ואין ספק כי לנתוני התעסוקה בחודש החולף - ובחודשים הקרובים - יהיה משקל בהחלטה. כעת מעניקים החוזים העתידיים סיכוי של כ-50% לתרחיש שכזה.

טסלה  הוסיפה לרכז עניין לאחר שצנחה אמש והשלימה נפילה של כ-15% מהשיא. הקטליזטור האחרון לירידות: קצב מסירות רכבים בטווח הנמוך של התחזיות לרבעון השני של השנה.

מזור רובוטיקה  זינקה אמש בחדות על רקע הודעתה כי קיבלה הזמנות ל-19 מערכות וכי הכנסותיה ברבעון השני צפויות להגיע לשיא, וכמעט להכפיל את אלה שנרשמו ברבעון המקביל אשתקד.

קוואלקום  הגישה אתמול תביעה נגד אפל , בטענה כי היא הפרה מספר פטנטים שלה בתחום טכנולוגיה אלחוטית במכשירי האייפון והאייפד.

מניות הטכנולוגיה הובילו את העליות: גוגל , פייסבוק , מיקרוסופט .

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]