חב' החשמל לוותה 500 מיליון שקל נוספים בגלל העיצומים

שופט בית הדין לעבודה בחיפה הורה היום למנכ"לי משרדי האוצר והאנרגיה להודיע עד הערב אם הממשלה מוכנה להקפאת מהלכי הרפורמה במשק החשמל בתמורה לעצירת העיצומים בחברת החשמל, זאת עד לדיון בנושא בבג"ץ ב-20 בחודש

רוטנברג  / צלם: יוסי וייס, חברת החשמל
רוטנברג / צלם: יוסי וייס, חברת החשמל

מנכ"ל משרד האנרגיה שאול מרידור ומנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד צריכים להודיע עד היום (ב') בשעה 21:00 אם הם מסכימים למעין "הפסקת אש" בין המדינה לעובדי חברת החשמל עד לדיון שאמור להתקיים בבג"ץ ב-20 ביולי. כך החליט היום השופט אלכס קוגן בדיון שהתקיים הבוקר בבית הדין הארצי לעבודה בחיפה.

הדיון הבא בנושא אמור להתקיים ביום ראשון הקרוב, והשופט קוגן ביקש כי שר האנרגיה ושר האוצר יהיו נוכחים בו. במידה והמדינה תסכים ל"הפסקת האש", לא יהיה צורך בדיון ביום ראשון.

במסגרת הקפאת המצב אמורים העובדים לחדול מכל העיצומים בהם החלו לפני כחודש, בעוד המדינה תעצור כל מהלך הקשור לקידום ייצור חשמל על ידי גורמים פרטיים, כולל מתן רישיונות חדשים להקמת תחנות כוח.

מדובר בהוצאת 53 יחידות ייצור מחברת החשמל מתוך 63 היחידות שהיא מחזיקה כיום. לדברי גורמים המעורים במגעים המנהלים בשבועות האחרונים, הממשלה מתכוונת לבצע את ההפרטה בתוך שלוש שנים ולא עשר כפי שנטען.

בתוך כך, חברת החשמל הודיעה הבוקר לבורסה כי היא משתמשת באשראי לא מנוצל שיש לה בבנקים כדי למשוך 500 מיליון שקל, "על מנת להקטין את השפעת העיצומים הננקטים על ידי עובדי החברה".

זוהי משיכה שנייה של אשראי מאז החלו העיצומים, לאחר שב-27 ביוני הודיעה החברה על משיכת 800 מיליון שקל מתוך קווי האשראי הבלתי מנוצלים שלה. מדיניות יו"ר החברה יפתח רון-טל היא שריון 3 מיליארד שקל באשראי זמין, כלקח מהמשבר שחוותה החברה ב-2012, לאחר הפסקת ההזרמה של הגז המצרי.