"חפרפרת": סטלה הנדלר נהגה להעביר מידע סודי לאלוביץ'

מנכ"לית בזק ומזכירת החברה לינור יוכלמן, שפעילותה נחשפה ב"גלובס", פעלו כחפרפרות והעבירו מידע מסווג לאנשי יורוקום בעסקאות בזק-yes ובעסקת חלל

סטלה הנדלר / צילום: תמר מצפי
סטלה הנדלר / צילום: תמר מצפי

בדיון שנערך היום (ה') בבית משפט השלום בתל-אביב במסגרת חקירת רשות ניירות ערך, נחשפו החשדות כלפי סטלה הנדלר, מנכ"ל בזק, ולינור יוכלמן מזכירת החברה, לפיהן שתיהן העבירו מידע רגיש לשאול אלוביץ בעל השליטה בחברה וכן לבנו אור אלוביץ, ועמיקם שורר, יד ימינה של המשפחה, במסגרת עסקת בזק yes ובמסגרת עסקת חלל. עסקאות אלה נאמדות בכמיליארד שקל כל אחת.

לדברי הרשות לניירות ערך, הנדלר ויוכלמן ניצלו את מעמדן בוועדות שעסקו באישור העסקאות ואת נגישותן לפרטי המו"מ תוך שהן מעבירות לאנשי יורוקום, הצד הנגדי לעסקה, פרטים ומסמכים חסויים אשר נידונו בוועדות הבלתי תלויות.

כמו כן, פעלו השתיים בהתאם להנחיות אשר קיבלו מאנשי יורוקום בכדי לסכל וליזום מהלכים הן בקרב חברי הוועדה והן מול גורמי מקצוע חיצוניים אשר היו מעורבים בעבודת הוועדה, מהלכים שהיה בהם כדי לקדם את האינטרסים של יורוקום.

לדברי הרשות כתוצאה מהעברת המידע, קיבלה יורוקום ובתוך זה שאול ואור אלוביץ ועמיקם שורר, אשר היו אמונים על המו"מ מול בזק, יתרון משמעותי בלתי הוגן על פני ציבור המשקיעים ועל פני חברי הוועדות הבלתי תלויות של חברת בזק, במסגרת המשא ומתן שנוהל בקשר לעסקת בזק-yes ובקשר לעסקת חלל, וזאת תוך קיומו של ניגוד עניינים חמור בין תפקידיהם השונים, תוך "זיהום" היורד לשורשן של העסקאות עצמן ואגב ביצוען של עבירות פליליות חמורות. העבירות כלפי החשודים הן עבירות של מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירות מרמה והפרת אמונים, ושיבוש הליכי חקירה.

בנוגע למנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, טוענת הרשות לניירות ערך כי נצברו ראיות המצביעות על כך שפילבר פעל במסגרת תפקידו בדרכי מרמה לקידום האינטרסים של חברת בזק במשרד התקשורת.

מממצאי החקירה עולה כי פילבר פעל בצורה שיטתית מכוונת ומתמשכת ותוך הסתרת העובדה מהגורמים המשפטיים והמקצועיים במשרד, כדי להעביר לבזק מסמכים מסווגים וכן ניירות עמדה פנימיים, תכתובת ומסמכים מדיונים בין משרדיים, לרבות כאלה אשר טרם נדונו בפורומים המוסמכים, הן במשרד התקשורת והן בפורומים הבין משרדיים.

מהחקירה עולה כי החשודים נהגו להעביר לפילבר את עמדתם על גבי המסמכים תוך שאלה כוללים תיקונים התואמים את צרכיהם האסטרטגיים הטקטיים והעסקיים, תיקונים אשר התקבלו ושימשו בסיס לדיונים בהמשך, ואף קבלו ביטוי בתוצרים הסופיים תוך שאלה משרתים את טובתה של בזק ואת האינטרסים הכלכליים שלה ושל יורוקום.

בשל החדשות דרשה וקבלה הרשות לניירות ערך מעצר בית של כל החשודים לפרקי זמן משתנים.