אחת המכוניות המתוחכמות ביותר בעולם היום נוחתת בארץ

עם עיצוב חיצוני דרמטי ותא הנוסעים עתיר במערכות טכנולוגיה מתקדמות, כולל אמצעי נהיגה סמי אוטונומיים מהדור האחרון, תנחת השבוע בארץ הלקסוס LC - אחת המכוניות המתוחכמות ביותר שנמכרות כיום בעולם

חדשות הרכב, לקסוס lc500 / צילום: נט קאר שואו
חדשות הרכב, לקסוס lc500 / צילום: נט קאר שואו

בימים הקרובים צפויה לנחות בארץ לקסוס אל.סי ראשונה, למטרות תקינה, לקראת תחילת השיווק הרשמי שלה בחודש הבא.

מכונית הקופה בעלת העיצוב הדרמטי היא אחת המכוניות המתוחכמות ביותר שנמכרות כיום בעולם. היא ניצבת על שלדה בה נעשה שימוש רב באלומיניום ורכיבים מסיביי פחם. תא הנוסעים עתיר במערכות היי טק מתקדמות, כולל אמצעי נהיגה סמי אוטונומיים מהדור האחרון.

נקודה מעניינת עבור לקסוס היא האפשרות לרמה גבוהה של פרסונליזציה של המכונית, שמתבטאת לא רק במגוון אפשרויות ריפוד כמקובל, אלא גם באפשרות להזמנת גג סיבי פחם במקום גג הזכוכית הרגיל ועוד ועוד אפשרויות. לקסוס אל.סי נבנית במפעל מיוחד על ידי צוות של אנשי מקצוע ייעודיים, טאקומי, ביפנית, בהליכי יצור דומים לאלו שכבר ראינו במכונית הספורט האקזוטית אל.אף.איי.

בשלב זה מוצעת המכונית עם אפשרות בחירה בין שתי יחידות כוח. הראשונה עם מנוע בתצורת וי שמונה, אטמוספרי בנפח חמישה ליטרים, מנוע אותו פגשנו כבר בדגם אר.סי.אף, ממנו נמכרו בארץ מספר יחידות. למנוע ארבע מאות ושבעים ואחד כוחות סוס והוא מזניק את המכונית למאה קמ"ש תוך ארבע שניות וחצי. יחידת הכוח השנייה המוצעת באל.סי מכונה בטויוטה היברידי רב שלבי, והיא כוללת מנוע בתצורת וי שש בנפח שלושה ליטר וחצי, מנוע חשמלי רב עוצמה וסוללת ליתיום.

המנוע משנה את עקומת ההספק שלו בהתאם לאופי הנהיגה ולמרות שנתוני ההספק והביצועים טרם נמסרו, ההערכות מדברות על נתונים דומים לאלו של יחידת הכוח הראשונה, לצד חיסכון משמעותי בדלק.

המחיר של מכונית הקופה החדשנית צפוי לנוע סביב מיליון שקלים, ומסתבר שתג המחיר הזה זה לא הפריע לכמה לקוחות להזמין את המכונית בהזמנה מוקדמת. הגעת לקסוס אל.סי היא רק חזרה גנרלית לקראת נחיתתה של ספינת הדגל החדשה לבית לקסוס, הלא היא אל.אס החדשה והמהפכנית, שתגיע הנה עם חבילה רצינית של טכנולוגיה עתידנית, כולל מערכות סיוע לנהג שיכולות לזהות הולכי רגל ולהסיט את ההגה בצורה אקטיבית בכדי למנוע פגיעה. אל.אס היא מכונית מעניינת דייה בכדי שבבוא היום נקדיש לה אייטם נפרד.