גבאי הצטרף להפגנה נגד השחיתות בפ"ת: "לפרק את הממשלה"

יו"ר מפלגת העבודה הצטרף לכ-2,000 איש בהפגנה הנערכת בסמוך לביתו של מנדלבליט ■ "ראשי הסיעות צריכים לומר לנתניהו את מה שהוא אמר על אולמרט: 'עד כאן'"

אבי גבאי/ צילום: שלומי יוסף
אבי גבאי/ צילום: שלומי יוסף

כ-2,000 איש, בהם יו"ר מפלגת העבודה החדש אבי גבאי, מפגינים הערב (שבת) נגד השחיתות השלטונית, בסמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בפתח-תקווה. 

"ראשי הקואליציה צריכים לגלות אומץ-לב ציבורי ולפרק את הממשלה", קרא גבאי.

להפגנה בפתח-תקווה הגיעו כמה מאות בני אדם. מארגני המחאה הודיעו כי הפגנות דומות מתקיימות בנהריה, ראש-פינה, חיפה, עפולה, חדרה, נתניה, תל-אביב, נס-ציונה, אשדוד, ירושלים ובאר-שבע.

"הגעתי לכאן הערב כדי לחזק ישראלים טובים שמצביעים לכל המפלגות ושמגיעים לכאן מדי שבוע, לפתח-תקווה ולמוקדים אחרים בארץ, כדי לומר באופן ברור שהם לא מוכנים לקבל יותר שחיתות", אמר גבאי. "לא שחיתות שלטונית ולא שחיתות אישית ולא שחיתות שמסתתרת מאחורי נהלים מכובסים".

לדבריו, "תהליכים משפטיים הם איטיים מטבעם וצריכים להתנהל בבתי המשפט, אבל ישנם מעשים והתנהגויות שאינם ראויים ברמה המוסרית והציבורית. קיימות עובדות שאין עליהן מחלוקת, ובהן מתנות במאות אלפי שקלים ומעורבות עמוקה של בן-הדוד בעסקאות הספינות. די בעובדות אלה בכדי שראשי הסיעות יאמרו לנתניהו את מה שהוא אמר על אולמרט: 'עד כאן'".

הוא הוסיף כי "יש רגעים שבהם מנהיגי ציבור לא יכולים להתחבא מאחורי פרוצדורות משפטיות. די בהתנהלות הציבורית המושחתת כדי שראשי סיעות הקואליציה יגלו אומץ-לב ציבורי, יפרקו את הממשלה וילכו לבחירות".

ח"כ מיכל רוזין (מרצ), שמשתתפת בהפגנה, אמרה: "בזמן שבובות הראווה מהקואליציה מפנות את גבן לציבור בשם 'נאמנות' לנתניהו, אנחנו עומדים כאן ודורשים צדק. הגיע הזמן שממשלת ישראל תיקח אחריות ציבורית ותסתייג מאדם פרנואיד, מבוהל ואחוז אימה, שמנהל את המדינה כקיסר הדואג לעצמו בלבד".