ציוד לביה"ס: הקמעונאים הישראלים ייפגעו מהקניות באינטרנט

eBay מדווחת כי בשנת 2016 חלה עלייה של 80% בהזמנות מחשבים ניידים בהשוואה לשנה שעברה וכן עלייה של 30% ברכישת ילקוטים

האם גם חגיגות החזרה לבית הספר של הקמעונאים הישראלים, שכבר יצאו לדרך עם מבצעים והטבות, ייפגעו לנוכח היקף קניות האונליין שלא פוסחות על הענף הזה?

eBay מדווחת כי בשנת 2016 חלה עלייה של 80% בהזמנות מחשבים ניידים בהשוואה לשנה שעברה -בין היתר כחלק מהכנות התלמידים לשנת הלימודים והכנות הסטודנטים לשנת הלימודים האקדמאית.

עוד מדווחת ענקית הקניות על עלייה של 30% ברכישת ילקוטים לבית הספר ביחס לשנה קודמת, עלייה שמשקפת גידול של מאות אחוזים ברכישת תיקי גב בשנים האחרונות - קטגוריה שמגיעה לקניות של עשרות אלפי ילקוטים בתקופה של החזרה לבית הספר ב-eBay לבדה - כאשר נזכיר כי קניות של ציוד לבית הספר נעשות גם בעליאקפסרס, באסוס ובאתרים אחרים, כך שמדובר במספרים גדולים אף יותר.

יודגש כי גם בעולמות המקוונים, בדומה לחנויות הפיזיות, מחיר המוצרים מושפע ישירות מהדמות או מהמותג המתנוססים עליהם. גם באונליין מוצרי דיסני של להיטים תורנים יעלו יותר ממוצרי חזרה לבית הספר שאינם ממותגים, כך שאת השוואה המתבקשת מומלץ לבצע לא רק מול עולמות האונליין אלא גם מול החנויות הפיזיות בישראל.

כך, למשל, ילקוטים פשוטים ולא ממותגים אפשר למצוא ב-eBay במחירים של 30-60. ילקוטים ממותגים ב-eBay (להוציא אלה של קלגב הנמכרים גם בeBay) אפשר למצוא במנעד של מחירים - כך למשל 40-80 שקל לילקוטי מיקי מאוס, מלחמת הכוכבים או נסיכות דיסני (ילקוט גב ללא גלגלים). כאן צריך לשים לב לעלות המשלוח לישראל שעשויה להכפיל את מחיר הילקוט - בקרב הסוחרים הסינים, אגב, לרוב השילוח הוא חינם או במחיר זול יותר לעומת שילוח מאירופה או מארה"ב. 

מנהל הפעילות העסקית של eBay ישראל, אלעד גולדנברג, התייחס להיערכות המוקדמת של הצרכנים לקראת פתיחת שנת הלימודים: "בשנים האחרונות אנו עדים יותר ויותר להורים שנערכים מראש ומזמינים מוצרים לילדיהם ב-eBay לקראת מועד החזרה לבית הספר. ההורים היום יותר מאי-פעם לומדים להיות צרכנים חכמים, עושים השוואות ולא מתעצלים לחסוך על מוצרים קטנים כגדולים, מתוך ההבנה כי בסך-הכול הסל שלהם יוצא משתלם יותר כשהם מזמינים מראש באונליין. גם סטודנטים כבר הבינו זאת, ואנו עדים לעלייה מתמדת בהזמנות של מחשבים ניידים ומוצרים רלוונטיים".