אחיו של נשיא איראן נעצר בגין "סוגיות פיננסיות"

חוסיין פריידון נלקח למעצר ויוכל להשתחרר בערבות, על פי דובר מערכת המשפט במדינה

חסן רוחאני / צילום: רויטרס
חסן רוחאני / צילום: רויטרס

אחיו של נשיא איראן חסן רוחאני נעצר בגין "סוגיות פיננסיות" שטיבן לא נחשף, לדברי מערכת המשפט במדינה. התפתחות זו משקפת את המתח הגובר בין הנשיא לבין מתנגדיו הפוליטיים הנציים.

האח, חוסיין פריידון, נלקח למעצר ויוכל להשתחרר בערבות, על פי דובר מערכת המשפט. הדובר לא נקב בסיבת מעצרו של פריידון, שסייע לרוחאני במו"מ שהוביל ב-2015 להסכם הגרעין בין איראן לבין המעצמות העולמיות.

חלק ממתנגדיו הפוליטיים של רוחאני גינו את ההסכם, שבמסגרתו רוככו הסנקציות נגד איראן תמורת צמצום תוכניתה הגרעינית. המתנגדים טוענים כי הנשיא וצוותו היו ותרנים מדי.

קודם למעצרו כבר הפך פריידון, המתואר באיראן כ"עיניו ואוזניו" של רוחאני, ליעד של מתקפות מצדם של חלק מהשמרנים. לטענתם, פריידון היה מעורב בשערורייה שפרצה אשתקד סביב שכרם הגבוה של מנהלים בכירים באמצעות מינויו של אחד הדירקטורים בתשלום. במהלך מערכת הבחירות של רוחאני במאי, האשימו יריביו את פריידון בהתנהגות פיננסית לא ראויה. פריידון הכחיש את המיוחס לו.

זהו ניסיון מצדם של מתנגדי רוחאני להציג את "השחיתות כנקודה חלשה של ממשלו כדי להחלישו בעיני הקהילה הבינלאומית והאוכלוסייה האיראנית כאחד", אמרה אניסה באסירי טבריזי, עמיתה במכון המחקר Royal United Services בלונדון. ייתכן שעיתוי מעצרו של פריידון נועד "להשפיע על מינויים של אנשים מסוימים לתפקידי מפתח", או לסחוט ויתורים מרוחאני, לדברי באסירי טבריזי.