מדוע נפגש מנכ"ל אורבוטק אשר לוי עם הנסיך פיליפ?

וגם: רמי הדר פורש מדירקטוריון אלוט אחרי 11 שנים בחברה

הנסיך פיליפ, אשר לוי ודייויד בטלר / צילום: אלכס לויד
הנסיך פיליפ, אשר לוי ודייויד בטלר / צילום: אלכס לויד

רמי הדר פורש מדירקטוריון אלוט

במקומו ימונה מנואל אצ'נובה, לשעבר בכיר בטלפוניקה

אחרי 11 שנים בחברת הטכנולוגיה אלוט, הפועלת לייעול השימושיות בציוד תקשורת, רמי הדר פורש מדירקטוריון החברה. הדר שימש בין השנים 2006-2014 גם כמנכ"ל אלוט, אז פרש מהתפקיד ונותר דירקטור, ובמקומו מונה כמנכ"ל אנדריי אלפנט, שעזב לפני כחצי שנה והוחלף על-ידי ארז ענתבי.

היום (ב') עדכנה אלוט על פרישתו של הדר מהדירקטוריון, כשבמקומו ימונה מנואל אצ'נובה הספרדי, לשעבר בכיר בחברת התקשורת טלפוניקה וכיום מנכ"ל חברת ייעוץ. מינויו כפוף לאישור של בעלי המניות שיצביעו על כך באסיפה הבאה.

"אני רוצה להודות להדר על תרומתו הגדולה להצלחת אלוט כמנכ"ל ולאחר מכן כחבר דירקטוריון", מסר יגאל יעקובי, יו"ר הדירקטוריון של אלוט. על אצ'נובה אמר יעקובי, כי "אני מאמין שניסיונו הנרחב בתפקידים אסטרטגיים בכירים יהיה משאב עצום בסיוע לחיזוק המיקוד שלנו".

נזכיר כי יעקובי, ממייסדי החברה, מונה ליו"ר בסוף 2016 לאחר שהצעת החברה להאריך את כהונתו של היו"ר הקודם, שרגא כץ, הוסרה מסדר היום בהצבעה, בעקבות מחאת בעלי המניות, זאת על רקע החולשה בביצועי החברה. אלוט נסחרת בנאסד"ק ובתל-אביב בשווי 172 מיליון דולר.

רמי הדר / צילום: ענבל מרמרי
 רמי הדר / צילום: ענבל מרמרי

הקשר שבין הרבנות לבין משבר הדיור

האם שלום-בית יקטין את הביקוש לדירות?

קרנית פלוג, נגידת בנק ישראל וצוותה, השתתפו בשבוע שעבר במפגש מועצת המנהלים של ענף הבנייה שנערך במתחם סטוקו בתל-אביב, בו אמרה, כפי שכבר פורסם, כי מוקדם לדעת אם נעצרה מגמת העלייה במחירי הדירות.

נציגי הענף ביקשו מצידם לבחון כמה דירות יש לבנות מדי שנה על מנת לעמוד בביקוש. כאשר אחד היזמים ציין שהאומדנים של המדינה ככל הנראה לא הביאו בחשבון 10,000 זוגות שמתגרשים מדי שנה, מה שמעלה את הצורך בדירה נוספת, השיב לו ד"ר קובי ברוידא, מחטיבת המחקר בבנק ישראל כי אם כל אחד מבני הזוג שמתגרש מתחתן עם גרוש אחר, אזי אין צורך בדירות נפרדות לכולם".

עוד נכחו באירוע: רוני בריק, נשיא התאחדות בוני הארץ, וסגניו אשר גרין, צביקה חודרלנד וחיים פייגלין; מ"מ נשיא ההתאחדות, אבנר לוי; המנכ"ל, אליאב בן שמעון; יצחק מויאל, יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות; חיים מסילתי, יו"ר לשכת השמאים; חנן מור, מנכ"ל קבוצת חנן מור; עמיר שאלתיאל, יו"ר קבוצת אלדר; שי אתרוגי מנכ"ל אשטרום קבלנות; ארנון פרידמן, מנכ"ל אשדר; טלי ריצ'מן, מנהלת אגף נדל"ן ותשתיות בבנק דיסקונט; יוסי פרשקובסקי, מנכ"ל פרשקובסקי; ראול סרוגו, מנכ"ל סרוגו חברה לבניין; ואחרים.

רוני בריק וקרנית פלוג / צילום: כפיר סיון
 רוני בריק וקרנית פלוג / צילום: כפיר סיון

ברשת פתאל לומדים לעמוד מול קהל

מה הם למדו על ראש הממשלה בנימין נתניהו ועל יאיר לפיד?

בשבוע שעבר אירחה אביה מזרחי-מגן, מנכ"לית רשת מלונות פתאל בישראל, את ריצ'רד גרין, מומחה בינלאומי לתקשורת מילולית, ומי שכונה על-ידי מגזין הטיימס הלונדוני - מאסטר הכריזמה. במפגש שנערך בהרודס הרצליה, הרצה גרין בפני מנהלי הרשת, שם חשף את רזי העמידה מול קהל, באמצעות דוגמאות מעולם הפוליטיקה הישראלית.

כך, על אבי גבאי, היו"ר הטרי של מפלגת העבודה, אמר גרין כי "הכוכב החדש של הפוליטיקה הישראלית משדר בפועל אותנטיות, פשטות וכנות". על ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא אמר כי "ביבי יודע באופן מעולה להציג את עמדתו בצורה חזקה וממולחת, אבל אין לו מספיק רכות, אמפתיה או אנושיות בדמות שהוא מקפיד להציג". ואילו על ח"כ יאיר לפיד, יו"ר מפלגת יש עתיד אמר גרין כי "לפיד נראה יותר מדי מקצועי. 'עשוי מדי', דבר שבמידה מסוימת יוצר קצת חוסר אמון. זו הופעה טובה מול קהל אך לא מזהים מי האדם מאחורי דמותו".

נחשפו לכריזמה: דוד פתאל, בעלי רשת פתאל; נדב פתאל, מנהל חטיבת השיווק; ענת אהרון, מנהלת חטיבת המכירות; מיקי פולג, מנהל חטיבת הרכש; ואחרים.

ריצ'רד גרין, דוד פתאל ואביה מזרחי-מגן / צילום: דניאל מאיה
 ריצ'רד גרין, דוד פתאל ואביה מזרחי-מגן / צילום: דניאל מאיה

עד חצי המלכות

מדוע נפגש אשר לוי, מנכ"ל אורבוטק, עם הנסיך פיליפ?

אשר לוי, מנכ"ל חברת האלקטרוניקה אורבוטק, זכה לכבוד מלכים. לוי קיבל באחרונה יחד עם דייויד בטלר, סמנכ"ל בחברה בריטית SPTS טכנולוגיות - אותה רכשה אורבוטק לפני כשלוש שנים ב-370 מיליון דולר - את פרס המלכה ליזמות מסחר בינלאומי.

הפרס המלכותי הוענק לשניים אחר כבוד בארמון בקינגהאם, במעמד מלכת אנגליה והנסיך פיליפ, כאשר הוא מוענק בממלכה מאז 1966 לחברות המציגות ביצועים בולטים בשלוש קטגוריות: סחר בינלאומי, חדשנות ופיתוח בר קיימא. נזכיר כי רכישת SPTS במהלך 2014, הכניסה את אורבוטק לתחום השבבים ובכך תרמה לה בגיוון מקורות ההכנסה. SPTS מייצאת למעלה מ-95% מכלל מוצריה המיוצרים בבריטניה, והשיגה אבן דרך משמעותית עם הגיעה למיליארד ליש"ט במצטבר במכירות היצוא שלה.

ועידת הפרס ציינה לטובה את SPTS גם על אחריותה התאגידית, ביחסי העבודה, קשרי לקוחות וספקים, והשפעתה על הסביבה והחברה. עם קבלת הפרס אמר לוי כי "רכישת SPTS הרחיבה את תמהיל הפתרונות שמציעה אורבוטק לצד כניסת החברה לתחומים חדשים, לרבות תחום המארזים המתקדמים, כחלק מתכניתה האסטרטגית. SPTS מוסיפה למיצובה של אורבוטק כשותפה בתהליכי התכנון והפיתוח של מוצרי האלקטרוניקה המתקדמים ביותר בעולם".

הנסיך פיליפ, אשר לוי ודייויד בטלר / צילום: אלכס לויד
 הנסיך פיליפ, אשר לוי ודייויד בטלר / צילום: אלכס לויד

פרש בשיא

מדוע נקטעה חופשתו של יבואן הפלדה דורון הלפרין?

דורון הלפרין, בעל השליטה בהל-דור יבוא ושיווק ברזל, ערך אמש (א') בבית החייל בתל-אביב, ערב התרמה לעמותת אפי-אספרגר ישראל, בה הוא מכהן כיו"ר. בתכנית האמנותית - מרתון הופעות סטנד-אפ בכיכובם של חברי מה קשור, אורי חזקיה, אבי גרייניק, עידן אלתרמן ובן בן ברוך שהופיעו בהתנדבות. בכדי שיוכל להגיע לאירוע ולשאת דברים, קטע הלפרין את חופשתו ברודוס, אליה יצא יחד עם עובדי הל-דור, ושב לישראל לבדו, יום לפני התאריך המתוכנן. בקהל שהגיע לאירוע נצפו בין היתר: התעשיין יצחק בז'רנו, יו"ר ומנכ"ל רדימיקס; זאבי מיקהל, מנכ"ל וממייסדי גרטנר ישראל; אן ומשה צלניקר, בעלי יקב יפו; תא"ל במיל' עוזי לבצור, בכיר בקבוצת הלוגיסטיקה תעבורה; ואחרים.

דורון הלפרין ויצחק בז'רנו / צילום: שוקה כהן
 דורון הלפרין ויצחק בז'רנו / צילום: שוקה כהן