ענבל אור בדרך לכלא: אורנשטיין הוציא צו מעצר ל-7 ימים

(עדכון) - השופט אורנשטיין חייב את אור לדווח על מצב נכסיה ולשלם 32.5 אלף שקל עד היום ב-12:00 - או שתיאסר ל-7 ימים ■ אור לא עשתה כן - וכעת תיאסר

ענבל אור / צילום: שלומי יוסף
ענבל אור / צילום: שלומי יוסף

האם הפעם ענבל אור באמת תיכנס לכלא? המנהל המיוחד שמונה על נכסיה של ענבל אור, עו"ד איתן ארז, ביקש הבוקר (ג') מבית המשפט להורות על מאסרה של היזמת. זאת, לאחר שהפרה פעם נוספת החלטה של בית המשפט, המחייבת אותה להגיש למנהל המיוחד דוח על מצבת הנכסים וההתחייבויות שלה וכן לפרוע את מלוא חוב הפיגורים שצברה בתיק פשיטת הרגל נגדה ולשלם 32.5 אלף שקל. 

נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופט איתן אורנשטיין, קיבל אחר-הצהריים את בקשתו של עו"ד ארז והורה על התייצבותה של אור למאסר למשך 7 ימים. 

השופט ציין כי "החייבת לא השכילה לתק את דרכיה, לא שילמה את חוב הפיגורים, לא המציאה את המסמכים, ולא הוגשה כל בקשה על-ידה... בנסיבות אלה ונוכח התנהלות החייבת כמפורט בהחלטה ובהינתן שהיא לא פעלה לנצל את הארכה 28 שניתנה לה להסדיר את הדרוש, אין מנוס אלא להיעתר לבקשה, זאת בהמש להפרות צווי בית המשפט והארכות שניתנו בידה לקיים את החלטות בית המשפט".

בבקשה שהגיש הבוקר, ביקש עו"ד ארז מהשופט אורנשטיין להורות למזכירות בית המשפט להנפיק צו מאסר לחייבת - ענבל אור-גרינפלד, בכתובת ברחוב תל-אביב 5 בנס-ציונה, בהתאם להחלטה שנתן מיום 2.7.17. בהחלטה זו קבע אורנשטיין כי אם אור לא תמלא אחר הוראות בית המשפט תוך כשבועיים, ובין היתר ותגיש דיווח על מצבת הנכסים וההתחייבויות שלה וכן תפרע את מלוא חוב הפיגורים שצברה בתיק פשיטת הרגל נגדה - היא תיאסר לשבוע.

בפועל, ההחלטה מראשית החודש היוותה ארכה נוספת שהעניק בית המשפט ליזמת להגשת מסמכים למנהל המיוחד שמונה על נכסיה, לאחר שחודש קודם לכן ניתנה לה ארכה להגשת המסמכים - אך אלה לא הוגשו.

נזכיר כי כבר באפריל השנה הורה השופט אורנשטיין למשטרה לעצור את אור ולהביאה לבית המשפט תוך 24 שעות ממעצרה, לצורך דיון בבקשות ביזיון בית המשפט שהוגשו נגדה. אך עד כה היא לא נעצרה. הדיון בכל בקשות הביזיון נגד אור נדחה לאחר שזו לא התייצבה בבית המשפט, תוך שהיא שולחת ברגע האחרון אישור מחלה מרופא.

הסאגה נמשכה עד ראשית יוני, אז לראשונה התייצבה אור לדיון בבקשות, ובסיום הדיון הסכים אורנשטיין לתת לה ארכה של מספר ימים להמציא ולחתום על כל המסמכים שדורש המנהל המיוחד. אולם, לדיון שהתקיים ב-2 ליולי בבקשות הביזיון הופיעה אור כשהיא אינה מיוצגת, ועדיין לא הגישה את המסמכים הנדרשים.

בנוסף, התברר אז כי אור לא משלמת את התשלומים החודשיים בסך 5,000 שקל שנקבעו לה, וצברה חוב של כ-32 אלף שקל לקופת פשיטת הרגל. על הרקע הזה קבע אורנשטיין כי דין בקשות הביזיון נגד אור להתקבל, ויש להטיל עליה סנקציה של 7 ימי מאסר. אולם, לאור הצהרת אור כי היא אינה עובדת ואינה יכולה לשלם את התשלומים החודשיים, ניתנה לה הזדמנות להגיש בקשה להפחית את התשלומים החודשיים, לשלם את החוב שצברה עד כה ולהגיש את המסמכים הנדרשים ממנה עד היום בשעה 12:00.

"עד למועד כתיבת שורות אלה, החייבת לא פעלה בהתאם להחלטת בית המשפט הנכבד. החייבת לא הגישה את הדוחות, לא שילמה את חוב הפיגורים, ומבירור שערך הח"מ (עו"ד ארז) עם מזכירות בית המשפט, לא הוגשה כל בקשה על-ידי החייבת בעניין", כותב ארז בבקשה לעצור את אור.