חוזה שלישי למאגר כריש: רפק חתמה על מזכר הבנות

עסקת רפק-אנרג'יאן מיועדת לתפעול שתי תחנות כוח שמקימה רפק בצפון הארץ, אלון תבור ורמת גבריאל, שכל אחת מהן תהיה בעלת הספק של 73 מגה-ואט

חוזה גז שלישי למאגר כריש של אנרג'יאן היוונית - חברת רפק  דיווחה אמש לבורסה על חתימת מזכר הבנות לרכישת גז טבעי למשך 17 שנים מחברה ששמה לא צוין. גורמים בענף אישרו הבוקר שמדובר באנרג'יאן, הפועלת להשיג מימון לפיתוח שדה הגז כריש עוד השנה.

עסקת רפק-אנרג'יאן מיועדת לתפעול שתי תחנות כוח שמקימה רפק בצפון הארץ, אלון תבור ורמת גבריאל, שכל אחת מהן תהיה בעלת הספק של 73 מגה-ואט. על פי הודעת החברה לבורסה, ההתקשרות היא "על בסיס התחייבות לצריכה שנתית מינימאלית, על בסיס צריכה יומית גז בהיקף מוסכם, וכן עם הוראות לגבי צריכה בחסר או צריכה ביתר".

באנרג'יאן מעריכים כי בכריש ותנין - שדה הגז השני שברשותה - יש 74 BCM גז טבעי. עד כה חתמה החברה על כמה עסקאות, חלקן אופציונליות. העסקה הראשונה נחתמה במאי עם דליה אנרגיות והחברה האחות אור אנרגיות, לאספקת עד 23 BCM למשך 15 שנה, זאת בהנחה שאור אנרגיות תצליח להקים את תחנות הכוח שהיא מתכננת.

בשבוע האחרון דיווח OPC , בז"ן וכיל - כולן בשליטת עידן עופר - על הסכמים קרובים עם אנרג'יאן לרכישת עד 39 BCM גז טבעי לתקופות שבין 15 ל-17 שנה. שלוש החברות מנהלות את המו"מ במשותף, במטרה לממש את יתרון הגודל שלהן.

על פי הערכות, אנרג'יאן חותמת על הסכמים במחירים שנעים סביב 4 דולר ליחידת חום, לעומת 4.7 דולר ליחידת חום שמשלמים יצרני החשמל הפרטיים למאגר תמר.

מאנרג'יאן נמסר היום בתגובה כי החברה "אינה מתייחסת לנושאים מסחריים הקשורים לחוזים בטרם נחתמו, וממשיכה לפעול על מנת להציע מחירים תחרותיים לכלל הלקוחות הפוטנציאלים בשוק״.